تحلیل برای سود
1399/11/30
21:20
بایدن و موضع احتمالی: «حرف و وعده خوب» یا «عمل»؟ 🔹رمز گشایی بین سخنان مقامات کشور در روزهای اخیر و خبر احتمالی اعلام بازگشت امریکا به برجام چندان...

بایدن و موضع احتمالی:


«حرف و وعده خوب» یا «عمل»؟



🔹رمز گشایی بین سخنان مقامات کشور در روزهای اخیر و خبر احتمالی اعلام بازگشت امریکا به برجام چندان هم سخت نیست؛ به نظر بایدن بازگشت به برجام را بدون صدور فرمان اجرایی قطعی اعلام خواهد کرد و احیای برجام در حد همان «فعلا توپ در زمین ایران است» باقی خواهد ماند.



🔹در واقع رهبری، نیت و برنامه بایدن را به خوبی تشخیص دادند و از همین رو، قبل از اعلام رسمی رئیس جمهور امریکا، خیلی صریح اعلام کردند:


«حرف و وعده خوب خیلی شنیدیم، این دفعه فقط عمل»



🔹مذاکرات تلفنی ایران با اروپا و سایر کانالهای ارتباطی برجامی در این روزها هم احتمالا در همین راستا بوده است؛ ایران خواستار یک فرمان اجرایی و تضمین رفع تحریمهاست وگرنه مصوبه مجلس را اجرا میکند.



🔹اما سخنان امریکاییها مبنی بر اینکه حتی در صورت خروج ایران از پروتکل الحاقی، باز هم مسیر دیپلماسی باز خواهد بود، نشان میدهد که دولت بایدن عجله ای برای احیای برجام به نحوی که تحریمها را به عنوان قدم اول رفع کند، نخواهد داشت.



🔹 اینها همه گمه زنی رسانه هاست و همه چیز در همین مذاکرات لحظه آخری مشخص و رسمی خواهد شد، مثل همان روزهای عجیب مذاکرات برجام...



انتهای خبر

0
0