بورس پرس
1402/10/06
00:00
تحلیل بازارگردانی "کنور" و بررسی طرح های مهم توسعه ای

معاون مالی صبا نور توضیحاتی درباره طرح های توسعه مهم با حضور تامین سرمایه تمدن به عنوان بازارگردان در جمع فعالان بازار سرمایه ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مسعود بابایی معاون مالی و اقتصادی صبانور در جلسه تحلیل بازارگردانی نماد "کنور" که توسط تامین سرمایه تمدن به عنوان بازارگردان برگزار شد در خصوص طرح های توسعه مهم شرکت، گفت: پیش بینی می شود طرح تولید ۲ میلیون تن کنستانتره گلالی تا زمستان ۱۴۰۴ به بهر برداری برسد. خوراک این طرح توسط معدن گلالی تامین خواهد شد. بدین منظور با اکتشافات جدید، استخراج سالانه سنگ از معدن گلالی از ۵۰۰ هزار تن سالانه فعلی به ۴ میلیون تن در سال ۱۴۰۵ خواهد رسید.


وی افزود: صبانور مالک ۷۰ درصد سهام شرکت صبا امیدغرب خاورمیانه است که طرح تولید یک میلیون تن گندله در منطقه شهرک کردستان را با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی در دست اقدام دارد. خوراک این طرح از کنستانتره شهرک کردستان تامین خواهد شد و پیش بینی می شود تا پاییز سال آینده به بهره برداری برسد.


این مقام مسئول ادامه داد: طرح توسعه افزایش ۲ میلیون تنی کنستانتره در شهرک کردستان و حل مشکل تامین آب در منطقه شهرک با انعقاد قرارداد ۱۰ ساله تصفیه فاضلاب بیجار از دیگر طرح ها است. صبانور تا کنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در زمینه اکتشافات هزینه کرده هر چند میزان ذخایر قطعی جدید شرکت هنوز مشخص نشده اما برآوردها از افزایش حداقل دو برابری ذخایر خبر می دهد.


بابایی با اشاره به مالکیت ۳۰ درصدی سهام فولاد کردستان، توضیح داد: طرح ۱.۶ و یک میلیون تنی آهن اسفنجی و نورد گرم در این شرکت در دستور کار و به منظور تنوع بخشی به سبد محصولات و تکمیل زنجیره فولاد، اقدام به سرمایه گذاری در فولاد کردستان شد.



به گفته وی، مالکیت ۶۰ درصدی سهام شرکت معدن کار باختر نیز در اختیار "کنور" است که استخراج از ۴ معدن فعلی را برعهده دارد و با توجه به افزایش استخراج سالانه در سال های پیش رو با افزایش حجم فعالیت روبرو خواهد شد. جهت بهره برداری از معدن جانجا که قراردادی سه ساله به ارزش ۱.۷ هزار میلیارد تومان دارد، تجهیزات مورد نیاز تهیه شده است.


بر اساس این گزارش، پس از ارائه تحلیلی از شرکت صبانور توسط فرشته تکسیبی کارشناس مدیریت تحلیل و مطالعات اقتصادی تامین سرمایه تمدن، توضیحات تکمیلی در زمینه فعالیت ها و طرح های توسعه شرکت توسط معاون مالی مطرح و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0