پارسیس تحلیل
1400/07/20
07:45
#نفت #بحران_انرژی 🔹 امروز قیمت نفت برای اولین بار در چهار روز گذشته پس از هفته ها افزایش ناشی از بهبود تقاضای جهانی که به کمبود انرژی در اقتصادها...

#نفت #بحران_انرژی



🔹 امروز قیمت نفت برای اولین بار در چهار روز گذشته پس از هفته ها افزایش ناشی از بهبود تقاضای جهانی که به کمبود انرژی در اقتصادها از اروپا تا آسیا منجر شد ، کاهش یافت.



قیمت هر بشکه نفت برنت ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۳.۳۹ دلار در هر بشکه رسید.



نفت WTI با ۰.۴ درصد کاهش به ۸۰.۱۹ دلار در هر بشکه رسید که روز قبل ۱.۵ درصد افزایش داشت و به بالاترین سطح در هفت سال گذشته رسید.



✔️ کریگ ارلام ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA ، گفت: "هنوز شتاب زیادی در پشت صعود نفت وجود دارد و اصول اساسی آن بسیار مطلوب است." آیا به سرعت نفت امسال سه رقمی شود؟ احتمالا اینطور نیست. "



قیمت برق در هفته های اخیر به دلیل کمبود انرژی در آسیا ، اروپا و ایالات متحده با شکست رکورد، افزایش یافته است. افزایش قیمت گاز طبیعی همچنین تولید کنندگان نیرو را تشویق می کند تا سوخت گاز را با نفت عوض کنند.



به گفته تحلیلگران ، تغییر به نفت از گاز طبیعی برای تولید برق می تواند تقاضا برای نفت را بین ۲۵۰ تا ۷۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.



🔸 در چین ، جایی که مناطق عمده صنعتی با کمبود برق مواجه هستند ، معاملات آتی ذغال سنگ حرارتی روز سه شنبه دوباره افزایش یافت و قیمت ها بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت.



🔥 قطر ، بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی مایع جهان (LNG) ، روز دوشنبه به مشتریان خود گفت که نمی تواند به کاهش قیمت انرژی و تامین سوخت بیشتر به بازار کمک کند.



سعد الکعبی ، وزیر انرژی قطر ، گفت: "ما تا آنجا که به مشتریان خود قول تامین را داده ایم ، حداکثر توان را داریم." "من از بالا بودن قیمت گاز ناراضی هستم."



اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

انتهای خبر

0
0