سبدگردان آرمان اقتصاد
1400/04/01
10:53
#فاسمین 🔹شرکت کالسیمین ، تولید کننده شمش روی با ظرفیت 30 هزار تن میباشد. این شرکت در سال گذشته با فروش 28 هزار تن شمش روی ، معادل 200 تومان سود به...

#فاسمین



🔹شرکت کالسیمین ، تولید کننده شمش روی با ظرفیت ۳۰ هزار تن میباشد. این شرکت در سال گذشته با فروش ۲۸ هزار تن شمش روی ، معادل ۲۰۰ تومان سود به ازای هر سهم محقق نموده است.



🔹با فرض شمش روی جهانی ۲۸۰۰ دلار و نرخ دلار ۲۳۵۰۰ تومانی ، انتظار میرود برای سال ۱۴۰۰ معادل ۲۷۰ تومان سود به ازای هر سهم شناسایی کند. این در حالی است که این شرکت، موجودی انباری معادل ۳۰ هزار تن شمش روی است که به تنهایی ۲۵۰ تومان سود به ازای هر سهم خواهد ساخت.



🔹حال میخواهیم اثر موجودی انبار را بر روی قیمت سهم لحاظ کنیم. طبق آخرین گزارش ، شرکت از موجودی انبار ۳۰ هزار تنی برخوردار است ضمن اینکه زیرمجموعه های شرکت (قشم و بندرعباس) نیز در مجموع بین ۶ الی ۱۰ هزار تن از موجودی انبار برخوردار هستند. فرض را بر این بگیریم که این موجودی انبار برای سال جاری به فروش نرسد ولی با اینحال بایستی سود بالقوه مورد نظر را در ارزش گذاری سهم لحاظ کنیم که به سود مورد نظر نسبت p/e یک خواهیم داد و درواقع به اندازه ی سود بالقوه ناشی از موجودی انبار از قیمت روز جاری سهم کم میکنیم. سود ناشی از موجودی انبار در محدوده ی حداقل ۲۵۰ تومان خواهد بود ، حال با در نظر گرفتن سود ناشی از فروش محقق شده و سود بالقوه ناشی از انبار و باتوجه به قیمت جاری سهم ، نسبت p/e برابر با ۳.۹ میشود (البته سود تقسیمی سهم هم لحاظ شده است).



⚠️مسئولیت خرید/فروش به عهده خود شماست.



╭═━⊰✹🌐✹⊱━═╮


شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد


╰═━⊰❀🌐❀⊱━═╯

انتهای خبر

0
0