بورس پرس
1401/06/31
00:00
رشد ۶۰ برابری تولیدات و افزایش ۲۰۰ میلیون تنی ظرفیت صنعت بورسی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به رشد ۶۰ برابری تولیدات از سال ۵۷ تا کنون گفت: تا دهه آینده ظرفیت صنعت به ۲۰۰ میلیون تن در سال افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مرتضی شاه میرزایی در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست گفت: در زمان پیروزی انقلاب ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی و تولید واقعی بالغ بر ۳ و ۱.۵ میلیون تن بود که امروز ظرفیت نصب شده از مرز ۹۰ میلیون تن گذشته است. تولید صنعت ۶۰ برابر افزایش داشت.


وی افزود: تا یک دهه آینده ظرفیت صنعت به بیش از ۲ برابر می‌رسد و به ۲۰۰ میلیون تن در سال افزایش پیدا می‌کند. اکنون بیش از ۵۰۰ گرید محصولات پتروشیمی و پلیمری تولید می‌شود. با برنامه‌ریزی‌های دولت سیزدهم تا ۱۰ سال آینده تمام محصولات پتروشیمی در داخل تولید خواهد شد. خوراک پتروشیمی ها تا ۱۰ سال آینده از ۱.۱ به ۲.۶ میلیون بشکه نفت افزایش خواهد یافت.


شاه میرزایی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش و توسعه متوازن در دستور کار است. شرکت های انرژی بر و آب بر در مناطق ساحلی ایجاد و صنایع تکمیلی در مناطق دیگر توسعه پیدا خواهد کرد که وزارت صنعت نیز در این زمینه همراه خواهد بود. تا پایان این دولت تمامی کاتالیست‌های مورد نیاز پترو پالایشی در داخل تولید خواهد شد و سند جامع کاتالیست نیز آماده شده که در روزهای آینده رونمایی خواهد شد. برنامه صادرات کاتالیست هم در دستور کار قرار گرفته و وقفه صنعت نفت در دولت گذشته جبران خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0