بورس نیوز
1402/11/28
09:08
قرارگیری فلز زرد در آستانه دومین کاهش هفتگی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۰۱۳ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به گزارش بورس نیوز ، قیمت طلا افزایش یافته، اما در آستانه دومین کاهش هفتگی قرار دارد. اطلاعات اقتصادی آمریکا در مورد بالا رفتن تورم دورنمای کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو را کمرنگ کرده است.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۰۱۳ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۴۶ درصدی به ۲۰۲۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.


شاخص دلار افزایش یافته و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم رو به افزایش است. بدین ترتیب تمایل برای خرید طلا کاهش می‌یابد.


اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد شاخص قیمت تولیدکننده در این کشور در ژانویه بیش از حد انتظار افزایش یافته است. قیمت‌های مصرف‌کننده هم افزایشی بیش از حد انتظار داشته‌اند.


درست است که از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر تورم یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.


تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اینکه انتظار نمی‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس پایین بیاورد، قیمت طلا هم به سختی از ۲۰۰۰ دلار فراتر می‌رود.


تاجران حالا ۷۳ درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن آغاز شود.


رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا در روز پنجشنبه گفت این بانک نیاز به زمان بیشتری برای بررسی دورنمای کاهش نرخ بهره دارد.


در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۲.۲۸ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۴۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۹۸ درصد افزایش ۹۰۹ دلار و ۶۳ سنت معامله می‌شود.


انتهای خبر

0
0