دنیای اقتصاد
1402/08/21
11:44
بیماران به دلیل کمبود پرستار می‌میرند! / آمار سالانه مهاجرت پرستاران به ۳۰۰۰ نفر رسیده 👤 دبیرکل خانه پرستار: 🔺کمبود پرستار در حال حاضر آن‌قدر جدی...

بیماران به دلیل کمبود پرستار می‌میرند! / آمار سالانه مهاجرت پرستاران به ۳۰۰۰ نفر رسیده



👤 دبیرکل خانه پرستار:



🔺کمبود پرستار در حال حاضر آن‌قدر جدی است که به دلیل این کمبود بیماران جان خود را از دست می‌دهند، اگر شما از بیماران و مراجعان چنین چیزی را نمی‌شنوید دو دلیل دارد یا آگاه نیستند و یا اینکه مظلوم هستند و کمبودها را می‌پذیرند. به جرات می‌گویم بیماران به دلیل کمبود پرستار می‌میرند.



🔺اسفند ماه سال گذشته بیمارستان هزار تختخوابی مهدی کلینیک تهران به عنوان بزرگترین و مجهزترین طرح حوزه سلامت کشور با حضور رئیسی افتتاح شد، حالا، اما بعد از بیش از هشت ماه از آن تاریخ بازگشایی بخش‌های این بیمارستان دچار مشکل شده است.



🔺طی این مدت بیشتر از ۳ بار فراخوان جذب پرستار داده‌اند، اما نمی‌توانند کادر پرستاری‌شان را کامل کنند، چون پرستاران حاضر نیستند با حقوق کم و آن حجم کار مشغول شوند، برخی از پرستاران معتقدند خانه‌نشینی بهتر از تحمل این میزان بی‌عدالتی در کار است.



🔺نه تنها مهدی کلینیک که دو بیمارستان تازه افتتاح شده غدیر و حکیم هم همین مشکل را دارند و نمی‌توانند کادر پرستاری‌شان را تکمیل کنند./اقتصادنیوز



#دنیای_اقتصاد #کمبود_پرستار #پرستار #مهاجرت #بیمارستان #بیمار



انتهای خبر

0
0