دنیای اقتصاد
1400/03/03
18:02
مکمل شورای رقابت برای قیمت خودرو 🚗 با فشار اهالی صنعت خودرو، شورای رقابت مجوز جدیدی بابت افزایش قیمت صادر کرد تا فروش فوق‌العاده خودروسازان نیز با...

مکمل شورای رقابت برای قیمت خودرو



🚗 با فشار اهالی صنعت خودرو، شورای رقابت مجوز جدیدی بابت افزایش قیمت صادر کرد تا فروش فوق‌العاده خودروسازان نیز با قیمت‌های به روز شده از سر گرفته شود.



🚗 دو هفته پیش بود که شورای رقابت پس از شش ماه، مجوز جدیدی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی صادر کرد و طبق آن قرار شد دو خودروساز بزرگ کشور به طور میانگین کمتر از ۹ درصد به قیمت محصولات تولیدی اضافه کنند. با این حال محاسبات «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد میزان افزایش قیمت خودروها از حد میانگین کمتر از ۹ درصد، تجاوز کرده است.



🚗 طبق گزارشی که دیروز در همین صفحه منتشر شد، قیمت محصولات ایران‌خودرو بین حدودا ۵ تا ۱۵ درصد رشد را به خود دیده است. همچنین با اعلام قیمت جدید محصولات سایپا، مشخص می‌شود آنها نیز بالاتر از حد میانگین افزایش داشته‌اند. هرچند رئیس شورای رقابت معمولا خبر صدور مجوزهای افزایش قیمت را رسما اعلام می‌کند، اما این بار سکوت کرده است.



🚗 با این حال، شواهد نشان می‌دهد شورای رقابت یا مجوز جدیدی برای افزایش قیمت صادر کرده یا دست خودروسازان را برای بالا بردن قیمت محصولات‌شان باز گذاشته است.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/g۰۹۶۲۱



انتهای خبر

0
0