پارسیس تحلیل
1400/07/02
08:55
✳️ نفت و عبور از سقف سه ساله 🔹قیمت نفت روز جمعه برای چهارمین روز پیاپی افزایش یافت و برنت را به بالاترین سطح در سه سال گذشته رساند ، زیرا سرمایه گ...

✳️ نفت و عبور از سقف سه ساله



🔹قیمت نفت روز جمعه برای چهارمین روز پیاپی افزایش یافت و برنت را به بالاترین سطح در سه سال گذشته رساند ، زیرا سرمایه گذاران انتظار بر عرضه محدودتر دارند و امیدهای زیادی برای بهبود تقاضا به دنبال واکسیناسیون گسترده دارند.



🔸قیمت هر بشکه نفت برنت به ۷۷.۶۵ دلار در هر بشکه رسید ، پس از رسیدن به بالاترین سطح دو ماه گذشته در روز پنجشنبه و بسته شدن در بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۱۸.



نفت وست تگزاس آمریکا با ۲۷ سنت افزایش به ۷۳.۵۷ بشکه رسید که در جلسه معاملاتی قبلی ۱.۵ درصد مثبت بسته شده بود که بالاترین رقم از آغاز ماه اوت است.



🔹ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA ، می گوید: "به نظر می رسد قیمت نفت خام در یک خیابان یکطرفه که به سمت بالا حرکت می کند ... با ریسک بالا در حال افزایش است."



💹داده های اداره اطلاعات انرژی (EIA) نشان داد که به نشانه تقویت تقاضای سوخت ، میزان استفاده از ظرفیت در پالایشگاه های ساحل شرقی ایالات متحده به ۹۳ درصد افزایش یافته است که بالاترین میزان از ماه مه ۲۰۱۹ است.



داده های EIA در اوایل هفته نشان داد که پس از خسارت ناشی از دو طوفان در ایالات متحده ، میزان ذخایر به کمترین میزان در تقریبا سه سال اخیر رسید. [EIAS]



🔸برخی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش که به اوپک پلاس معروف هستند نیز به دنبال سرمایه گذاری کم یا تاخیر در کار تعمیر و نگهداری در بدترین بحران بهداشت جهانی در ۱۰۰ سال گذشته ، برای افزایش تولید تلاش کرده اند.



تحلیلگران و معامله گران می گویند ، با این حال ، پالایشگاه های نفتی ایالات متحده که در جستجوی جایگزینی نفت خام خلیج فارس هستند ، به نفت عراق و کانادا روی آورده اند ، در حالی که خریداران آسیایی به دنبال منابع در خاورمیانه و روسیه هستند.



ترجمه اختصاصی کانال تحلیلی پارسیس

انتهای خبر

0
0