کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/07/19
10:51
مصباحی مقدم رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین همایش بازار سرمایه مطرح کرد: امیدواریم سال های آینده شاهد رشد اقتصادی هر چه بیشتر ...

مصباحی مقدم رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین همایش بازار سرمایه مطرح کرد: امیدواریم سال های آینده شاهد رشد اقتصادی هر چه بیشتر در جامعه باشیم. توجه به سرمایه گذاران حقیقی و خرد بسیار از اهمیت برخوردار است. سرمایه گذاران خرد طی سال های گذشته با ورودشان به بازار سهام دچار ضرر و زیان شده و آسیب دیدند. در حال حاضر بازار نوسان شدید ندارد اما در زمان اوج شاخص بورس این افراد به شدت آسیب دیدند.


در این بازار باید کارشناسان مالی و کارگزاران بورسی وارد شوند. خوشبختانه با حمایت شورای عالی بورس سرمایه تا ۱۰۰ میلیون تومان اشخاص حقیقی را بیمه کرد. این مسئله سبب شد تا افراد اطمینان خاطر پیدا کنند.


وی افزود: سهم بازار سرمایه در تامین مالی بسیار کم است و این مهم بیشتر مربوط به بانک ها می شود. باید به بازار سرمایه وزن بیشتری بدهیم. افرادی هم که کم تجربه هستند باید به صورت غیر مستقیم ورود پیدا کرده و سرمایه گذاری کنند. پیش بینی می شود پترو پالایش ها از طریق صندوق پروژه تامین مالی شوند.



انتهای خبر

0
0