رمزارز نیوز
1402/12/08
17:30
ثبت اوج ۴۰۰ دلاری توسط BNB در بحبوحه چالش‌های نظارتی صرافی بایننس!

قیمت بایننس کوین (BNB)، ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس، بیش از ۳ درصد افزایش یافته و برای اولین بار از می ۲۰۲۲، از مرز ۴۰۰ دلار عبور کرده است. این افزایش قیمت، در میان مشکلات قضایی این صرافی و توافق اخیر آن برای پرداخت جریمه ۴.۳ میلیارد دلاری، رخ داده است.


افزایش قیمت بایننس کوین در میان چالش‌های نظارتی

یکی از مهم‌ترین اتهاماتی که صرافی بایننس با آن روبرو شد، تسهیل معاملات برای گروه‌های تروریستی بود. در پی این اتهام، این صرافی با مراجع قانونی به توافق رسید و متعهد شد تا جریمه‌ای ۴.۳ میلیارد دلاری بپردازد.


همچنین، توافق شده است که یک شرکت حقوقی، به مدت ۵ سال، مسئولیت اطمینان از انطباق بایننس با قوانین را بر عهده بگیرد. به نظر می‌رسد که شرکت حقوقی سالیوان و کرامول (Sullivan & Cromwell)، این مسئولیت را عهده‌دار شود.


حل این چالش‌های حقوقی، یک نقطه عطف مهم برای بایننس محسوب می‌شود. دادستانی اشاره کرده است که تخلفات بایننس منجر به ایجاد آسیب‌هایی در سیستم مالی ایالات متحده شده است. در همین راستا، جاش ایتون (Josh Eaton)، معاون نایب رییس بایننس، عنوان کرده که این صرافی مسئولیت کامل تخلفات گذشته خود را می‌پذیرد و در راستای افزایش انطباق با قوانین تلاش خواهد کرد.


علی‌رغم پیامدهای شدید نقض قوانین، از جمله حکم ۱۸ ماه زندان برای بنیان‌گذار این صرافی، چانگ‌پنگ ژائو، که از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری و با پرداخت جریمه ۵۰ میلیون دلاری موافقت کرده است، بایننس کوین همچنان عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارد.

bnb-price-surg-amid-legal-issue

قیمت BNB طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۳ درصد افزایش یافته و از ۳۸۸.۲۸ دلار به بیش از ۴۰۰ دلار رسیده است. این اولین صعود BNB به بالای مرز ۴۰۰ دلار از ماه می ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.


عملکرد اخیر این توکن، ماهیت بی‌ثبات و غیرقابل پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال را بیش از پیش نمایان می‌کند. رشد قیمتی BNB همچنین نشان‌دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران به آینده بایننس و توانایی آن برای عبور از چالش‌های حقوقی و انطباق با قوانین است.


انتهای خبر

0
0