بورس پرس
1401/01/14
00:00
حمایت ۱۷۰ + ۷۳ هزار میلیارد تومانی دولت از معیشت مردم در سال جدید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت طبق بودجه سال جاری، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت معیشتی از مردم در نظر گرفته که غیر از ۷۳ هزار میلیارد تومان یارانه معمولی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محسن زنگنه با اشاره به اقدامات دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای حل مشکلات معیشتی به ایرنا گفت: در تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت معیشتی مردم در نظر گرفته شده که غیر از ۷۳ هزار میلیارد تومان یارانه معمولی است. طبق تبصره یک لایحه بودجه هم دولت مکلف شد با تغییر سیاست ارز ترجیحی قیمت کالاهای اساسی را ثابت نگه دارد .


وی افزود: حدف ارز ترجیحی ۱۷۰ هزار میلیار تومان به منابع دولت اضافه می کند. به عبارتی حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا برای حمایت از معیشت مردم، کالاهای اساسی، دارو، گندم اقدام کند. با توجه به وضعیت منابع و مصارف بودجه این اقدام بسیار بزرگی است. ضمن اینکه دولت مجاز است بر اساس توانمندی تصمیم گیری کند.


این نماینده ادامه داد: دولت برنامه هایی در حوزه ساخت مسکن دارد و برای صندوق مسکن ، نیازمند ۵۷ هزار میلیارد تومان است که ۳۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه مصوب شد و سازمان زمین شهری مکلف شد۲۰ درصد از زمین‌های اطراف شهر را برای باز آفرینی بافت‌های فرسوده و ساخت مسکن در نظر گیرد. علاوه بر این ۳ میلیارد یورو هم از طریق تهاتر نفت برای تامین منابع ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.


زنگنه مدعی شد بودجه سال جاری از لحاظ جدول، اعداد و ارقام و تبصرها مانند ۱۶ و ۱۸، برنامه های مثبتی برای حل مشکلات معیشتی پیش بینی کرده است. تاسیس صندوق پیشرفت و عدالت در همه استانها هم از دیگر اقدامات مطلوب دولت در بودجه ۱۴۰۱ بود که بر اساس آن سهم هر استان حدود ۲ هزار میلیارد تونان خواهد بود.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0