سهم گلچین
1402/03/26
19:55
این هفته برای بازار نفت و بازار فلزات پایه یک هفته مثبت بوده و در بورس آمریکا نیز شاخص ها رشد کرده اند. البته بازار طلا عملکرد منفی داشته است. اکنو...

این هفته برای بازار نفت و بازار فلزات پایه یک هفته مثبت بوده و در بورس آمریکا نیز شاخص ها رشد کرده اند. البته بازار طلا عملکرد منفی داشته است. اکنون قیمت هر بشکه نفت برنت در مرز ۷۶ دلار قرار دارد و قیمت هر تن مس ۸۵۹۰ دلار است. بازار مواد خام برای رونق به خبرهای مثبت از اقتصاد چین و جهان نیاز دارد. شاید در ماه های آینده چنین خبرهایی منتشر شود.



قیمت هر تن مس اکنون ۸۶۱۵ دلار است. این هفته افت شاخص دلار به بازار مواد خام کمک کرده است. داده ها از اقتصاد چین منفی است اما امیدهایی درباره اجرای برنامه های حمایتی از سوی دولت و بانک مرکزی این کشور بوجود آمده است. اگر این نوع سیاست ها پیوسته اجرا شود شاهد رونق نسبی در بازار مواد خام خواهیم بود. قیمت روی و آلومینیوم اکنون به ترتیب ۲۴۹۰ دلار و ۲۲۸۰ دلار است.



این هفته وضعیت بازار طلا چندان خوب نبوده و عملکرد هفتگی کمی منفی است. قیمت هر اون فلز زرد اکنون ۱۹۵۸ دلار است. هفته آینده نوسان هایی در ارزش دلار و قیمت طلا رخ خواهد داد. پیش بینی آینده بازار طلا باید بر مبنای وضعیت اقتصاد آمریکا انجام شود. اگر نرخ تورم در آمریکا با سرعت مناسب کم شود نرخ های بهره دیگر بالا برده نمی شود و این به نفع بازار طلاست. قیمت نقره اکنون ۲۴ دلار در هر اونس است.

انتهای خبر

0
0