بورس پرس
1402/11/10
00:00
افتتاح برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی با مشارکت همراه اول

مدیرعامل همراه اول در جریان افتتاح برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی، وعده انتقال بخش مهمی از فعالیت‌های هوش مصنوعی به این مرکز را داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مراسم افتتاح برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی، دوشنبه ۹ بهمن با حضور محمودرضا آقامیری رییس دانشگاه بهشتی، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، محمد صادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، فریبرز مسعودی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی و برخی اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه در تالار مولوی این دانشگاه برگزار شد.


عمده فعالیت‌های هوش مصنوعی همراه اول به برج نوآوری دانشگاه بهشتی منتقل می‌شود


مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول در این مراسم با بیان اینکه پروژه می تواند بخشی از خلا نیروی انسانی متخصص در صنایع را پر کند، گفت: شاید پارک های علم و فناوری برای پاسخ به این چالش ایجاد شدند. در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای ارتباطی سالانه چند صد میلیون دلار برای خرید نرم افزار و سخت افزار از خارج پرداخت می کنند. سخت افزار قابل درک اما نرم افزار واقعا منطقی نیست و فقط نیازمند نیروی انسانی نخبه است.


وی افزود: دانشگاه ها مملو نیروهای انسانی نخبه و خوش فکر هستند. راهی وجود ندارد که صنعت تلکام و دانشگاه به یکدیگر نزدیک شوند و فقط هم بحث انعقاد قرارداد پژوهشی نیست. زمانی که به صورت فیزیکی دو مجموعه کنار یکدیگر قرار می گیرند برکاتی دارد. قسمت عمده فعالیت های هوش مصنوعی همراه اول به برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی انتقال می یابد.


همراه اول نماد فناوری و حرفی جدید است


محمود رضا آقامیری رییس دانشگاه بهشتی با اشاره به قرار گرفتن صنعت در کنار دانشگاه، گفت: در سند تحول دانشگاه بر حرکت پیش دستانه با صنعت تاکید شده است. همراه اول نماد فناوری و حرفی جدید است. دانشگاه می تواند به تربیت نیروی انسانی متخصص برای این شرکت و صنعت تلکام کمک کند.


وی افزود: حدود ۲۰۰ نفر مشغول فعالیت در این مرکز نوآوری که به لطف کمک های همراه اول راه اندازی شده، هستند و این تازه آغاز مسیر همکاری با اپراتور اول تلفن همراه است.


درخواست ادامه این مسیر از دانشگاه بهشتی و همراه اول


محمد صادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم با بیان اینکه ممکن است گاهی فرهنگ دانشگاه همراه با موضوعات فناورانه نباشد، گفت: از دانشگاه بهشتی درخواست می شود این مسیر را ادامه دهند. همراه اول نیز این فرهنگ همکاری با دانشگاه را ادامه دهد تا این جریان در سطح ملی شکل گیرد و برکات آن به تمامی اجزای این مملکت بازگردد.


افتتاح مرکز نوآوری گامی در راستای سند تحول دانشگاه بهشتی


فریبرز مسعودی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی با بیان اینکه ارتقا ارتباط صنعت و دانشگاه دنبال می شود، گفت: پارک های علم و فناوری می توانند محیط های صنعت، دولت، دانشگاه و محیط را پیوند دهند. برج نوآوری که امروز افتتاح شد گامی در راستای سند تحول دانشگاه بهشتی است.


طرح مراکز نوآوری در دنیا با هدف ایجاد محلی امن برای تعامل و همکاری تیم ها و افراد خلاق و صاحب ایده مطرح شد و رسالت اصلی آنها در اختیار قرار دادن منابع و پشتیبانی های فنی به کارآفرینان، استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک است.


این مراکز اصولا در نزدیکی مراکز دانشگاهی، موسسات تحقیقاتی و صنعتی جانمایی می شوند و استقرار می یابند تا بتوانند واسط و شکل دهنده اکوسیستم همکاری، کارآفرینی و تجاری سازی ایده ها باشند.


این افتتاحیه مربوط به بخش نخست پروژه علمی، آموزشی پژوهشی و فناوری برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی به وسعت ۷۲۰۰ مترمربع بود که در قالب چهار طبقه افتتاح شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0