آکادمی هلاکوئی
1401/01/15
01:50
تورم اروپا به رکورد جدید ۷.۵ درصد افزایش یافت

۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا، بر اساس ارقام…

۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا، بر اساس ارقام منتج از ماه مارس (اواسط اسفند) که نشان می دهد نرخ تورم به ۷.۵ درصد رسیده است، از تورم فزاینده رنج می برند. مشابه فدرال رزرو ایالات متحده، تورم هدف بانک مرکزی اروپا (ECB) ۲ درصد بوده، اما تورم در قیمت مواد غذایی، خدمات، انرژی و کالاهای بادوام بسیار بالاتر از هدف تعیین شده است.



Screenshot 2022 04 04 at 01 37 04 b031acd3 screenshot 23.webp WEBP Image 1031 × 386 pixels 300x112 - تورم اروپا به رکورد جدید 7.5 درصد افزایش یافت

کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز چهارشنبه در سخنرانی در قبرس، در مورد هزینه بالاتر زندگی در اروپا بحث کرد و تاکید کرد: “سه عامل اصلی احتمالا تورم را بالاتر می‌برند.” لاگارد در طول سخنرانی خود در قبرس تاکید کرد:


“انتظار می رود قیمت انرژی برای مدت طولانی تری بالاتر بماند. تنگناهای تولید جهانی احتمالا در بخش‌های خاص ادامه خواهد داشت، خانوارها بدبین‌تر می‌شوند و ممکن است هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهند.”


گزارش‌ها اشاره می‌کنند که بانک مرکزی اروپا، مشابه بانک فدرال رزرو آمریکا باید با فشارهای تورمی روبرو شود. بالاس کورانی، خبرنگار رویترز می‌گوید: “بازارها اکنون تا پایان سال، ۶۰ واحد افزایش نرخ‌ها را قیمت‌گذاری می‌کنند.” جک آلن رینولدز، اقتصاددان ارشد اروپا در کپیتال اکونومیکس، در یادداشتی به مشتریان صبح جمعه، نوشت که این شرکت “سه افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را برای سال جاری در نظر گرفته است.”


این اقتصاددان روز جمعه گفت: “افزایش نرخ تورم منطقه یورو حتی بیشتر از پیش‌بینی بانک مرکزی اروپا بوده است و احتمالا در باقی سال نیز بسیار بالا باقی می‌ماند. ما فکر می‌کنیم مدت زیادی طول نمی‌کشد که بانک شروع به افزایش نرخ‌های بهره کند.” گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران اسپانیا و آلمان روی بانک مرکزی اروپا سرمایه گذاری کرده‌اند تا در سال جاری افزایش نرخ بهره را افزایش دهند.


بسیاری از تقصیرها برای افزایش تورم در سراسر ۱۹ کشور نیز مشابه ایالات متحده است، زیرا بانکداران و بوروکرات های اروپایی جنگ اوکراین و روسیه را مقصر می دانند. کریستین نولتینگ، مدیر ارشد سرمایه گذاری دویچه بانک در یادداشتی توضیح داد که تورم بالا ممکن است ادامه داشته باشد. نولتینگ می‌نویسد: “در اقتصادهای توسعه یافته، با توجه به شوک قیمت نفت و گاز ناشی از جنگ، ممکن است نرخ‌های تورم یافته حتی بیشتر از قبل افزایش یابند. تحریم‌ها و همچنین توقف فعالیت‌های تجاری در روسیه، مشکلات زنجیره تامین را تشدید می‌کند.”




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: news.bitcoin

انتهای خبر

0
0