بورس پرس
1400/12/12
00:01
وعده مشاور وزیر اقتصاد به بهبود وضعیت دلار و کاهش تورم به ۲۵ درصد + دلایل

مشاور وزیر اقتصاد گفت: با توجه به افزایش معنادار قیمت نفت، رسیدن برجام به نتیجه حداقلی، تاثیر جنگ اوکراین و روسیه و... وضعیت دلار ر در سال آینده بهتر و تورم به کمتراز ۲۵ درصد می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، وحید شقاقی شهری در در رابطه با بهبود وضعیت تورم به ایرنا گفت: با توجه به افزایش معنادار قیمت نفت و مشتقات نفتی و رشد منابع ارزی، اقتصاد ایران سال آینده وضعیت بسیار بهتری خواهد داشت و اگر در کنار این موارد، وضع برجام هم مشخص شود در کاهش نرخ تورم و کاهش قیمت کالاها و خدمات تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.


وی افزود: اگر سال آینده مشکل خاصی در اقتصاد ایران رخ ندهد، نرخ رشد تورم به زیر ۲۵ درصد خواهد رسید. ایران واردکننده بسیاری از اقلام است که افزایش قیمت جهانی روی قیمت کالاها اثر می‌گذارد اما قیمت کالاها فعلا نسبت به کاهش نرخ ارز مقاومت می‌کنند.


شقاقی شهری ادامه داد: ممکن است یک برجام حداقلی به نتیجه برسد و همچنان برخی تحریم‌ها ادامه داشته باشد. اما با توجه به افزایش قیمت نفت و فرآورده های نفتی و تاثیر جنگ اوکراین و روسیه بر روی قیمت انرژی و نیز بحث‌های جغرافیایی، انتظار می‌رود سال آینده قیمت نفت کاهشی نباشد و عددهای بالاتری ترسیم شود. در نتیجه منابع ارزی در سال آینده بهتر خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0