ایبنا
1402/07/17
09:16
سامانه ارائه تسهیلات بازگشت به روستا به زودی معرفی می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: به زودی سامانه ارائه تسهیلات بازگشت به روستا معرفی می‌شود.

به گزارش ایبنا ، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و نماینده معاون اول رئیس‌جمهور برای احیای واحد‌های اقتصادی اظهار داشت: علاوه بر احیای واحد‌های تولیدی، اصلاح آن‌ها نیز در دستور کار است به طوری که در برخی مواقع احیای یک واحد تولیدی به دلیل تکنولوژی قدیمی یا تولید محصول غیر اقتصادی احیا آن به صرفه نباشد، بنابراین تبدیل به سرمایه شده و برای راه اندازی واحد‌های جدید استفاده خواهد شد.



وی افزود: بنابراین تسهیلات بانکی نیز به واحد‌هایی داده می‌شود که شرایط احیا داشته باشند.



معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ارتباط با برنامه‌هایی که دولت برای روستا‌های کم آب دارد گفت: طرح مدار در این روستا‌ها اجرا می‌شود و برای اجرای ۲ هزار طرح دانش بنیان در دل روستا‌های کشور حمایت صورت می‌گیرد.



وی تصریح کرد: در این طرح‌ها طوری برنامه‌ریزی شده که حداقل مصرف آب و مصرف به صورت بهینه باشد.



مدنی گفت: چند طرح پایلوت آبیاری مزارع در وسعت صد هکتار، به صورت زیر سطحی در حال اجرا داریم؛ امیدوارم که این طرح‌ها در نقاط مختلفی از کشور اجرا شود.



وی در ارتباط با جزئیات طرح مدار گفت: در طرح مدار ۲ هزار طرح با ۲ هزار میلیارد تومان منابع است که به همکاری صندوق کارآفرینی امید است که تا به امروز از بیش از ۵۰۰ طرح آن حمایت شده است.



سامانه ارائه تسهیلات بازگشت به روستا به زودی معرفی می‌شود



مدنی همچنین در ارتباط با چگونگی بهره مندی مردم از تسهیلات اشتغالزایی در طرح بازگشت به روستا گفت: به زودی سامانه ارائه تسهیلات بازگشت به روستا معرفی می‌شود؛ افراد متقاضی می‌توانند، از طریق آن اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند و بعد از صحت سنجی و ارزیابی، نتایج آن اعلام می‌شود.



معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در پاسخ به اینکه چه طرح‌ها و مشاغلی امکان بهره مندی از تسهیلات بازگشت به روستا دارند، گفت: همه مشاغل امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی طرح بازگشت به روستا را دارند، اما باید با مزیت‌های آن روستا نیز هم‌خوانی داشته باشند؛ به طور مثال در روستا‌هایی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند با طرح‌های کشاورزی موافقت نخواهد شد و در آن مناطق به طرح‌های دیگر تسهیلات ارائه خواهد شد.



منبع: تسنیم

انتهای خبر

0
0