دنیای اقتصاد
1400/03/03
12:59
سرنوشت بورس در محدوده حساس 🟡 بازار سهام به هیچ صراطی مستقیم نیست. ریزش‌های پی در پی شاخص در حالی وارد سومین ماه ۱۴۰۰ شده که صنایع بزرگ با پتانسیل‌...

سرنوشت بورس در محدوده حساس



🟡 بازار سهام به هیچ صراطی مستقیم نیست. ریزش‌های پی در پی شاخص در حالی وارد سومین ماه ۱۴۰۰ شده که صنایع بزرگ با پتانسیل‌های مناسب بنیادی با بیشترین فروش حقیقی مواجه هستند.



🟡 قرمز پوشی در همه سهم‌ها موج می‌زند، در حالی که کمتر کسی فکرش را می‌کرد در این مقطع با روند نزولی معاملات روبه‌رو باشیم. شاخص کل بورس روز یکشنبه بیش از ۲۰ هزار واحد افت داشت و در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۰۷ هزار واحد رسید.



🟡 در حال حاضر ذهنیتی که میان فعالان بازار وجود دارد این است که در صورت شکسته شدن محدوده حمایتی مهم ۱/ ۱ میلیون واحد، موج جدیدی از فشار فروش را شاهد خواهیم بود.



🟡 به گفته کارشناسان نجات بازار سرمایه از طریق بازار پول و متولی این بازار میسر می‌شود. در غیر این صورت سیاستگذار بورسی با هیچ ترفندی نمی‌تواند مسیر منفی معاملات را تغییر دهد.



🟡 تحلیلگران بازار سهام با توجه به وضعیت سایر بازار‌ها اذعان می‌کنند که بورس همچنان جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری است اما اگر محدوده حمایتی شاخص تغییر کند قرمزپوشی شاخص نیز دنباله‌دار خواهد شد...👇



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/t۹۸۰۶۵



انتهای خبر

0
0