تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/14
13:01
#پالایشی #کرک_اسپرد بر اساس اطلاعات نشریه پلتس از ابتدای سال تا اوایل آبان اطلاعات مربوط به قیمت نفت و پنج فرآورده اصلی به دست آمده و طبق فرمول اع...

#پالایشی #کرک_اسپرد



بر اساس اطلاعات نشریه پلتس از ابتدای سال تا اوایل آبان اطلاعات مربوط به قیمت نفت و پنج فرآورده اصلی به دست آمده و طبق فرمول اعلامی، کرک اسپرد محاسبه شده است.



در نمودار، کرک اسپرد محاسباتی برای یک بشکه نفت بر اساس فرمول های داخلی ایران محاسبه شده است. تقویت کرک اسپرد از اوایل تیرماه آغاز شده و در انتهای شهریور به اوج رسیده و با پایان فصل تابستان تا حدودی تضعیف شده است.



طبق سوابق با پایان یافتن فصل تابستان، کرک اسپرد بنزین برای دوماه کاهش می یابد و بعد مجدد متعادل می شود. حالا، هرچند کرک اسپرد در پاییز کاهش یافته اما اولا از بهار بالاتر است، ثانیا مبنای تسعیر ارز افزایش یافته همچنین طبق گراف دوم، در یک ماه اخیر کرک اسپرد بنزین صعودی است لذا تاریخ در حال تکرار است.



*جمع آوری و تامین اطلاعات توسط تیم نفت و گاز صورت گرفته و شما برای سفارش خرید دیتای نشریات معتبر می توانید به این کانال مراجعه کرده و سفارش دهید. نشریه های موجود: پلتس، ایسیس، آرگوس و متال بولتن



@iroilmarket

انتهای خبر

0
0