آکادمی هلاکوئی
1401/04/21
11:50
تیم شبکه هلیوم خطای اجماع را پس از قطعی ۴ ساعته برطرف کرد

اینترنت اشیا (IoT) بلاک چین هلیوم در ۱۱…

اینترنت اشیا (IoT) بلاک چین هلیوم در ۱۱ جولای(۲۰ تیر) به دلیل قطعی اعتبارسنجی از یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری که باعث تاخیر در نهایی شدن تراکنش شد، برای حدود ۴ ساعت خاموش شد.


در طول قطع، دستگاه‌هایی که داده‌ها را از طریق شبکه انتقال می‌دهند تحت تاثیر قرار نگرفتند، اما پاداش‌های استخراج‌کننده و انتقال توکن معلق ماند. تیم این مشکل را با پرش از بلاک چین به اندازه یک بلاک و از سرگیری عملکردهای عادی حل کرد.


طبق به‌روزرسانی وضعیت، در ساعت ۱۰:۲۰ صبح به وقت شرقی، گروه اجماع تولید بلوک‌ها در ارتفاع بلوک ۱۴۳۵۶۹۲ در بلاک چین هلیوم (HNT) را متوقف کرد. بدون اجماع شبکه، انتقال توکن‌ها تکمیل و بلوک‌های جدید تولید نشدند.


122222222222 300x203 - تیم شبکه هلیوم خطای اجماع را پس از قطعی 4 ساعته برطرف کرد

هلیوم یک شبکه اینترنت اشیا است که از نقاط رادیویی فیزیکی استفاده می کند تا کاربران بتوانند از هر جایی که پوشش رادیویی وجود دارد به دستگاه های خود متصل شوند. در شبکه هلیوم، یک گروه اجماع متشکل از ۴۳ نود اعتبارسنجی است که به طور تصادفی در فواصل زمانی ثابت انتخاب شده اند تا اجماع شبکه را فراهم کنند.


ابتدا، مشکلی در به‌روزرسانی نرم‌افزار ۸ جولای(۱۷ تیر) برای اعتبارسنجی‌ها به این مشکل کمک کرد. به روز رسانی v۱.۱۲.۳ برای پشتیبانی از زیرشبکه ۵G و توکن MOBILE آن طراحی شده است.


اگرچه شبکه نمی‌توانست گروه اجماع متفاوتی را انتخاب کند، اما با توجه به اعلامیه تیم ساعت ۱۰:۵۶ صبح به وقت شرقی از سوی این تیم، این شبکه با قابلیت رد کردن بلاک‌چین یک بلوک به جلو طراحی شده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph




انتهای خبر

0
0