اقتصاد نیوز
1402/07/14
19:27
امضای ۸ تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و بورکینافاسو

اقتصادنیوز: نخستین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، اجتماعی علمی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو برگزار شد.

امضای ۸ تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و بورکینافاسو

کدخبر: ۶۰۲۴۳۸ ۱۴۰۲/۰۷/۱۴ - ۱۹:۲۷ اقتصادنیوز: نخستین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، اجتماعی علمی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو برگزار شد.

امضای ۸ تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و بورکینافاسو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پس از برگزاری این نشست، صورتجلسه نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی علمی و فرهنگی و ۸ یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو در شامگاه پنجشنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ در «واگادوگو» میان مقامات دوکشور به امضا رسید.


سند ۲۰۳۰ ابزار دشمن برای متلاشی کردن کانون خانواده است


سفارت جمهوری اسلامی ایران در واگادوگو گزارش داد، این اسناد توسط «صولت مرتضوی»، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک و خانم «اولویا روآمبا»، وزیر خارجه بورکینافاسو رئیس بورکینایی این کمیسیون در واگادوگو امضا شد.


امضای ۸ یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و بورکینافاسو

این اسناد عبارتند از:


۱. «یادداشت تفاهم در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی»


۲. «یادداشت تفاهم در زمینه همکاری‌های انرژی و معدن»


۳. «یادداشت تفاهم در زمینه شهرسازی و ساخت و ساز»


۴. «یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کار و حمایت اجتماعی»


۵. «تفاهم همکاری در زمینه تبادل دانشجو، معلم، محقق و توسعه آموزش عالی، تحقیق و نوآوری»؛۶. «تفاهم همکاری علمی و فنی در زمینه صنعت داروسازی»


۷. «یادداشت تفاهم همکاری در زمینه آموزش حرفه‌ای، اشتغال و توسعه کارآفرینی»


۸. «تفاهم‌نامه در زمینه آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای».


بر اساس این گزارش، اسناد یادشده در پی چندین ماه کار مشترک وزارت امور خارجه، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دیگر دستگاه‌های اجرایی آماده و طی ۴ روز کار فشرده تیم مذاکراتی ایران به ریاست علیرضا عسگریان، معاون رفاه و اقتصادی وزارت تعاون نهایی شد.


به گزارش ایسنا، صولت مرتضوی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر به این کشور آفریقایی با همتای خود در بورکینافاسو نیز دیدار کرد و زمینه‌های همکاری میان این دو وزارتخانه پس از امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه موضوعات تحت پوشش آنها را مورد بررسی قرار داد.


همچنین بخوانید افزایش ضریب نفوذ بیمه با بهره مندی از ظرفیت دانش بنیان ها تفاهم‌نامه همکاری هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ اسپانیا امضا شد تفاهم نامه همکاری ایران و بورکینافاسو کپی لینک کوتاه کپی شد منبع: ایسنا ۰ این مطلب برایتان مفید است؟

انتهای خبر

0
0