سهم گلچین
1402/08/12
09:28
تغییرات ارزش دلار در برابر یورو و پوند امروز تاکنون اندک بوده و رقم شاخص دلار 106.1 است. این هفته عملکرد شاخص دلار منفی بوده و درباره آینده دیدگاه ...

تغییرات ارزش دلار در برابر یورو و پوند امروز تاکنون اندک بوده و رقم شاخص دلار ۱۰۶.۱ است. این هفته عملکرد شاخص دلار منفی بوده و درباره آینده دیدگاه های مختلف مطرح است. بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ های بهره را متوقف کرده اند و انتظار می رود نرخ ها برای مدتی طولانی بالا نگه داشته شود. احتمالا از اواسط سال آینده کاهش نرخ ها شروع خواهد شد. بانک های مرکزی موفق شده اند نرخ تورم را پایین آورند اما کاهش نرخ تورم تدریجی بوده و تا سال ۲۰۲۵ نرخ ها به نرخ هدف بانک مرکزی یعنی دو درصد نخواهد رسید.



این هفته وضعیت بازار فلزات پایه کمی بهتر شده و قیمت هر تن مس و روی به ترتیب در سطح ۸۲۰۰ دلار و ۲۵۰۰ دلار قرار دارد. برخی اخبار از اقدامات جدید دولت و بانک مرکزی چین برای حمایت از اقتصاد حکایت دارد. قیمت هر تن آلومینیوم و سرب به ترتیب ۲۲۴۰ دلار و ۲۱۴۰ دلار است. تحلیلگران معتقدند فعالیت در بازار فلزات پایه باید با احتیاط انجام شود زیرا نه نرخ رشد اقتصاد چین سال جاری و سال آینده بالا خواهد بود و نه در اقتصادهای توسعه یافته نرخ رشد و شاخص فعالیت های کارخانه ای بالاست. بهتر است فرض کرد شرایط خیلی بهتر نمی شود.

انتهای خبر

0
0