بورس پرس
1400/12/12
00:00
گزارش تحقیق و تفحص از فولادمبارکه در مجلس بررسی می شود + تخلفات

عضو هیات تحقیق و تفحص از تصویب گزارش این هیات از فولاد مبارکه در کمیسیون صنایع و معادن و انتظار بررسی در صحن علنی مجلس و تخلفات شناسایی شده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ناصر موسوی لارگانی با اشاره به تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه به خانه ملت گفت: این فولاد ساز بورسی با بیت‌المال ساخته شده و متعلق به گروه و فرد خاصی نیست و در آینده‌ای نزدیک می‌تواند با عدم وابستگی به درآمدهای نفتی کمک شایانی انجام دهد.


وی افزود: با استفاده از ظرفیت فولاد مبارکه می‌توان به موضوعاتی مانند اشتغال زایی، افزایش صادرات غیرنفتی، رشد اقتصادی و... کمک کرد این در حالی است که در سال‌های اخیر عده‌ای این شرکت را ملک شخصی قلمداد کردند و برای حفظ صندلی، حیف و میل و بریز و بپاش‌های بسیاری کردند. به رغم اینکه سازمان بازرسی ۲ بار بصورت رسمی خطاب به وزیر وقت صنعت نامه زد که مدیرعامل "فولاد" طبق قانون عدم بکارگیری بازنشستگان اجازه ادامه فعالیت ندارد و باید برکنار شود.


این نماینده مجلس ادامه داد: اما از آنجا که رئیس جمهور سابق از وی حمایت و مطرح کرد با توجه به اینکه این مجموعه خصوصی است،نمی‌توان مدیرعامل را جابجا کرد. اگر فولاد مبارکه متعلق بخش خصوصی است، چرا ۵ نفر از اعضای هیات مدیره توسط دولت تعیین می‌شود؟ ۳۰ درصد سهام این شرکت برای سهام عدالت و مدیریت آن همچنان با دولت است. ۲۰ درصد سهام به ایمیدرو، ۱۵ درصد دیگر به بانک انصار زیرمجموعه بانک سپه و در واقع ۶۵ درصد سهام آن متعلق به دولت است.


موسوی لارگانی گفت: گزارش هیات تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسیده و انتظار می‌رود هرچه سریعتر در صحن علنی ارائه شود. فعالیت بازنشستگان و دریافت حقوق‌های نجومی و ۴۰ میلیون تومانی، معرفی افرادی از سوی دولت قبل به عنوان مدیرعامل که حتی یک روز هم در شرکت حاضر نشدند از جمله تخلفات است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0