بورس آموز
1399/12/24
12:38
✅ واکنش صرافی های ایرانی به اخبار ممنوعیت رمزارزها در ایران: 🔺️احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل اکسیر: " این ممنوعیت اصلاً موضوع جدیدی نیست و قریب به دو ...

✅ واکنش صرافی های ایرانی به اخبار ممنوعیت رمزارزها در ایران:



🔺️احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل اکسیر: " این ممنوعیت اصلا موضوع جدیدی نیست و قریب به دو سال است که مطرح شده است. البته بحث این است که این حوزه هنوز جرم‌انگاری نشده است. بحث ممنوعیت مبادله و غیرقانونی بودن آن در سال ۹۸ اعلام شد که در تضاد با پیش‌نویس سال ۹۷ نیز بود. در این پیش‌نویس بانک مرکزی اعلام کرد ممنوعیتی وجود ندارد و فقط مسئولیت مبادلات رمزارز به عهده متعاملین گذاشته شده است.



🔺️امیرحسین راد، هم بنیان‌گذار و مدیرعامل نوبیتکس: " بانک مرکزی راسا از نظر قانونی مبادله رمزارزها را ممنوع اعلام نکرده است بلکه استناد بانک مرکزی به بند یک مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۸ است. بر اساس این بند خطرپذیری خریدوفروش رمزارزها به عهده متعاملین است و مشمول حمایت و ضمانت دولت و بانک مرکزی نمی‌شود. اگر خریدوفروش رمزارزها را ممنوع اعلام کنند، تمام مبادلاتی که اکنون در بستری تقریبا شفاف انجام می‌شود به بازار زیرزمینی منتقل خواهند شد. به‌طورقطع تبعات این مبادلات زیرزمینی گریبان‌گیر دولت خواهد ."

انتهای خبر

0
0