بورسینه
1400/07/12
12:14
📌تأیید نشدن معاملات؛ اقدامی قانونی براساس دستورالعمل‌ و ضوابط شاه نظری، سرپرست معاونت نظارت بر بازار شرکت بورس تهران: 🔹تأیید نشدن معاملات بر اساس ...

📌 تایید نشدن معاملات؛ اقدامی قانونی براساس دستورالعمل و ضوابط



شاه نظری، سرپرست معاونت نظارت بر بازار شرکت بورس تهران:


🔹تایید نشدن معاملات بر اساس مواد قانونی موجود در دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و پس از بررسی کارشناسی انجام می‌شود.


🔸صحت معاملات در حراج ناپیوسته تنها به انطباق سفارشات خریداران و فروشندگان وابسته نیست، بلکه قبل از تایید نهایی، داد و ستدها به لحاظ همسویی با دستورالعمل‌ها و ضوابط بررسی می‌شوند.


🔹سفارش‌‌های خرید و فروشی که وارد سامانه معاملاتی می‌شود و معاملاتی که به شکل کشف قیمت انجام می‌شود، همراه با جزئیات کامل و از ابعاد مختلف از جمله تعداد خریداران و فروشندگان و حجم سفارش و معامله آنها به تفکیک سهامداران حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا یک یا چند کد خاص با سفارش‌گذاری یا معامله پر حجم به روند سهم جهت ندهند.


🔸در واقع، اطلاعاتی که از طرف نهاد ناظر بررسی می شود با جزییات بیشتر همراه است که باعث تطبیق فرایند بازگشایی نماد با دستورالعمل‌های مرتبط می شود.


🔹شاه نظری در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم تایید نماد «فروس» طی دو روز اخیر تاکید کرد: بازگشایی اولیه نماد فروس قابل تایید نبود. چراکه کلیه بازگشایی‌ها، بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضای واقعی و حضور طیف گسترده‌ای از خریداران و فروشندگان انجام می‌شود که در این رابطه، بازگشایی نماد فروس به دلیل کشف قیمت متاثر از سفارش‌گذاری و خرید پرحجم چند کد محدود، حائز چنین شرایطی نبود؛ بنابراین طبق دستورالعمل های انضباطی موجود و استناد به بندهای مربوط به سفارش‌چینی گسترده و معاملات متفاوت با جریان بازار، معاملات این نماد تایید نشد.

انتهای خبر

0
0