بورس نیوز
1402/12/14
09:03
طلا به بالاترین رقم ۹ هفته گذشته رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۰۸۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

به گزارش بورس نیوز ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا به بالاترین رقم طی ۹ هفته گذشته رسید، اما پایین‌تر از ۲۱۰۰ دلار معامله می‌شود. اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در کوتاه مدت را افزایش داد. به علاوه، کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید این فلز گرانبها را افزایش داده است.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۰۸۱ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۲۵ درصدی به ۲۰۹۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.


اطلاعات موسسه مدیریت عرضه آمریکا در روز جمعه نشان داد شاخص مدیران خرید بخش تولید در این کشور در فوریه تا ۴۷.۸ کاهش یافته است، در حالی که در ماه قبل برابر با ۴۹.۱ بود. این شاخص برای شانزدهمین ماه پیاپی پایین‌تر از ۵۰ قرار دارد که نشان دهنده رکود در بخش تولید کارخانه‌ای است.


فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه ژانویه بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد ثابت نگه داشت. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند این بانک نرخ بهره را تا پایان ۲۰۲۴ پایین بیاورد. رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت اگر شرایط اقتصاد مطابق با خواسته بانک مرکزی باشد، نرخ بهره در تابستان کاهش خواهد یافت.


پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.


اطلاعات مربوط به تولید کارخانه‌ای در چین نشانه‌های مختلفی در ماه گذشته در مورد سلامت اقتصاد این کشور ارائه داده است. اما معرفی محرک‌های مالی بیشتر از سوی مقامات این کشور می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند.


در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۴۰ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۲۷ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۱ درصدی، ۸۸۶ دلار و ۳۸ سنت معامله می‌شود.


انتهای خبر

0
0