بورس پرس
1402/05/22
00:00
برنامه شرکت دارویی برای تولید ۲۵ محصول جدید و عرضه اولیه سهام زیرمجموعه

مدیرعامل شرکت جابرابن حیان از برنامه تولید ۲۰ تا ۲۵ محصول جدید و عرضه اولیه سهام زیرمجموعه در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عاصم عبداله پور در جریان بازدید خبرنگاران از خطوط تولید افشانه های تنفسی، قرص و کپسول و ... شرکت بورسی داروسازی جابر ابن حیان ، اعلام کرد: "دجابر" با سابقه ۶۳ ساله یکی از بزرگترین شرکت های آنتی بیوتیک و اسپری های تنفسی و بینی ، سافت ژل ها و خطوط قرص و کپسول بتا لاکتام و غیر بتا لاکتام محسوب می شود. این شرکت دارای خط تولید شامل ویال های تزریقی و جنرال و ... است.


هر شرکت با توجه به نیاز بازار و احتمال درخواست صادرات برای تولید محصولات جدید برنامه ریزی دارد . "دجابر" نیز همانند سایر شرکت های دارویی برنامه تولید ۲۰ تا ۲۵ محصول جدید طی سال جاری را در دستور کار دارد. برخی موارد جزو پروژه های جدید همانند تولید داروهای تنفسی پودری هم در برنامه سال جاری قرار دارد.


دوره پرداخت مطالبات این شرکت از ۶۰ تا ۱۲۰ و ۱۵۰ روز بسته به نوع محصولات دارویی متغیر است. برنامه افزایش سرمایه شرکت در مجمع سال جاری مطرح شد و در صورت موافقت سهامدار عمده طی سال جاری در برنامه قرار خواهد گرفت و در صورت عدم تایید، انجام برنامه به سال آینده موکول خواهد شد. این شرکت با استفاده از دیزل ژنراتور مصرف برق را مدیریت کرده اما در تامین سوخت با مشکل مواجه است که امید می رود در این خصوص اقداماتی صورت گیرد.


برنامه عرضه اولیه شرکت داروسازی راموفارمین هم که در جوار کارخانه و مالکیت ۸۸.۸ درصدی سهام آن به داروسازی جابر ابن حیان تعلق دارد و انواع داروهای ضد درد، مکمل، آنتی هیستامین، سیستم اعصاب مرکزی، نقرس، ضد پارکینسون و ... را تولید می کند در دستور کار سال جاری قرار دارد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0