بورس پرس
1400/12/14
14:22
کسری ۱۱۰ هزار میلیاردی صندوق بازنشستگی و تقاضای تزریق ۱۰ هزار میلیاردی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفت: با توجه به کسری ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی از دولت تقاضا شه ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر به این صندوق تزریق شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد اسکندری با بیان اینکه این صندوق سال جاری ۱۱۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته به فارس، گفت: بخشی از این کسری پرداخت شده ولی ضرورت دارد تا پایان سال ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر به این صندوق پرداخت شود.


وی افزود: عیدی بازنشستگان صندوق بازنشستگی چهارشنبه گذشته به ۱.۶ میلیون نفر واریز شد که به طور میانگین برای هر بازنشسته ۱.۶ میلیون تومان و به ازای هر عائله‌مندی ۴۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند ۱۵۰ هزار تومان بود.


این مقام مسئول در مورد کسر منابع صندوق بازنشستگی ادامه داد: مساله کسری، موضوع ملی و در سطح کلان دولت و مجلس و حتی سران قوا است که باید تصمیم‌گیری شود.


اسکندری در مورد بورسی شدن شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد: در حال حاضر سه شرکت پگاه از شرکت‌های تولید شیر در بورس و ۵ شرکت در فرابورس حضور دارند و بقیه شرکت‌ها نیز به تدریج وارد بازار سرمایه می‌شوند. برخی شرکت‌های پگاه همراه با دامداری و به عنوان کشت و صنعت وارد می‌شوند.


وی در مورد بازدهی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق هم گفت: پتروشیمی جم با سبا فولاد خلیج‌فارس بهترین بازدهی را دارند اما شرکت آپادانا سرام وضعیت بازدهی و مالی خوبی ندارد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0