بورس۲۴
1399/12/03
19:51
آغاز پذیره نویسی اوراق اجاره سهام پتروشیمی تابان، از فردا

یک صد و هفتمین نشست خبری یک دیدار و یک عرضه در فرابورس ایران، با موضوع پذیره نویسی اوراق اجاره سهام شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا امروز برگزار شد. در این نشست...

بورس۲۴ : اوراق اجاره سهام شرکت پتروشیمی تابان با سررسید ۴ ساله دارای سود ۱۸درصد سالانه تا سررسید است که هر ۳ ماه یک بار از تاریخ انتشار پرداخت می ‌شود. متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان این اوراق نیز شرکت تامین سرمایه سپهر بوده و عامل فروش اوراق نیز شرکت کارگزاری خبرگان سهام است.


یک صد و هفتمین نشست خبری یک دیدار و یک عرضه در فرابورس ایران با موضوع پذیره نویسی اوراق اجاره سهام شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا امروز برگزار شد.


امیر قرنلی مدیرعامل گروه پتروشیمی تابان فردا در این نشست خبری، مبلغ اوراق «تابان۰۴» را ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: موضوع انتشار این اوراق خرید سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا توسط نهاد واسط و اجاره به شرط تملیک به آن به شرکت مذکور است.


به گفته وی این اوراق با سررسید ۴ ساله دارای سود ۱۸درصد سالانه تا سررسید است که هر ۳ ماه یک‌بار از تاریخ انتشار پرداخت می‌شود. متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان این اوراق نیز شرکت تامین سرمایه سپهر بوده و عامل فروش اوراق نیز شرکت کارگزاری خبرگان سهام است.


قرنلی این اوراق را یکی از کم‌ریسک‌ترین اوراق اجاره منتشرشده اعلام کرد و گفت: طی فرایند ضمانت این اوراق علاوه بر اینکه سهام پایه به نهاد واسط واگذارشده، حدود ۱.۲ برابر اصل‌وفرع اوراق به صورت تضمین به توثیق شرکت درآمده و اوراق کاملا بدون ریسک است.


وی در خصوص هدف از انتشار این اوراق توضیح داد: هدف از انتشار ۳ هزار میلیارد تومان اوراق اجاره این شرکت تامین مالی بخشی از طرح پایین‌دستی تولید پلی‌اتیلن سنگین است و با توجه به گستردگی طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه اگر فرایند انتشار اوراق تسریع شود، طی مراحل بعدی هم اوراق منتشر خواهد شد.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی تابان فردا در خصوص این شرکت گفت: گروه پتروشیمی تابان فردا حدود یک ماه است نزد سازمان بورس به عنوان نهاد مالی ثبت‌شده و با برنامه سهامدار عمده قرار است یک مرحله افزایش سرمایه دیگر انجام شود، پس از آن طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است اوایل سال آینده بخشی از سهام پتروشیمی تابان فردا در بازار سرمایه عرضه شود.


به گفته قرنلی حدود ۷ تا ۸ پروژه پتروشیمی و پالایشی کوچک و بزرگ در برنامه اجرای این شرکت است که حجم سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی را شامل می‌شود، بر همین اساس سال گذشته یک مرحله انتشار اوراق انجام و به دلیل مزیت‌ها امسال هم تکرار شد و طبق برنامه‌ها قرار است برای سال آینده هم انتشار اوراق انجام شود.


لازم به ذکر است، پذیره‌نویسی «اوراق اجاره سهام شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا» از امروز سوم اسفندماه ۱۳۹۹ از طریق کارگزاران عضو فرابورس آغاز شده و تا پنجم اسفند ماه ادامه دارد.


منبع: روابط عمومی


انتهای خبر

0
0