بورس۲۴
1399/10/21
17:07
مقایسه افت بورس با ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت

شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با ثبت افت ۶.۲ درصدی بیشتری کاهش را در سرمایه فعالان خود به ثبت رساند.

بورس۲۴ : شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با ثبت افت ۶.۲ درصدی بیشتری کاهش را در سرمایه فعالان خود به ثبت رساند.


بررسی بازدهی بازارهای سرمایه، ارز و طلا نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته شاخص بورس با ثبت بازدهی بیش از ۱۵۵.۶ درصدی بیشترین سود را نصیب سرمایه‌گذاران این بازار کرده است.


این در حالی است که در این مدت سرمایه‌گذاران بازار ارز(دلار) ۵۸.۱درصد و خریداران سکه طلا ۹۸.۲درصد سود کسب کرده‌اند.


همچنین در هفته گذشته شاخص بورس کاهش ۶.۲ درصدی داشته است و دلار نیز یک درصد و سکه ۰.۱درصد افت را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: محصولات چوبی با ۲۲.۵درصد، کاشی و سرامیک با ۷ درصد، ماشین‌آلات و تجهیزات با ۴.۷ درصد، خرده فروشی بجز وسایل نقلیه با ۴.۵ درصد و استخراج زغالسنگ با ۴.۴ درصد بیشترین؛ و دباغی، پرداخت و ساخت انواع پاپویش با ۱۴.۶ درصد، محصولات کاغذی با ۱۱.۹ درصد، حمل و نقل با ۱۱.۱ درصد، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۱۰.۲ و خودرو و ساخت قطعات با ۸.۹ درصد بیشترین کاهش را در این مدت به ثبت رساندند.


گفتنی است شاخص بورس ابتدای امسال حرکت خود را از ارتفاع ۵۱۲ هزار و ۹۰۱ واحد، دلار از نرخ ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان و سکه از نرخ ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان آغاز کرده و در پایان هفته گذشته شاخص بورس در ارتقاع یک میلیون و ۳۱۰هزار و ۷۵۶واحد، دلار در قیمت ۲۵هزار و ۴۵۰تومان و سکه در قیمت ۱۱میلیون و ۷۵۰هزار تومان قرار گرفته‌اند.


انتهای خبر

0
0