بورس۲۴
1400/02/29
15:05
نجات صنعت سیمان با عرضه این محصول در بورس کالا

عرضه سیمان در بورس کالا که به نوعی آزاد سازی قیمت سیمان و پایان قیمت گذاری دستوری در این صنعت محسوب می شود، به زودی انجام خواهد شد.

بورس۲۴ : عرضه سیمان در بورس کالا که به نوعی آزاد سازی قیمت سیمان و پایان قیمت گذاری دستوری در این صنعت محسوب می شود، به زودی انجام خواهد شد.


حامد اصل روستا مدیرعامل سیدکو درخصوص عرضه سیمان در بورس کالا گفت: در جلسه ای با حضور دژپسند و فعالان صنعت سیمان نامه ای تهیه شد و براساس این نامه جلسه ای در سازمان بورس در ۹ خرداد با موضوع سیمان و کلینکر با دعوت از جمعی از فعالان بازار سرمایه برگزار خواهد شد.


وی گفت: با ورود سیمان به بورس کالا سه چهار اتفاق مهم می افتد. اولی این است که قطعا قیمت فروش سیمان کمتر از این چیزی که الان می فروشیم نخواهد بود اما قیمت سیمان در بازار کاهش پیدا خواهد کرد. یعنی به نفع مصرف کنندگان سیمان است و بر تعدیل یا ثابت نگه داشتن قیمت تمام شده سیمان اثر می گذارد.


اصل روستا ادامه داد: با افزایش قیمت ۴۰ درصد، بازار متوجه دستوری بودن شد اما با ورود به بورس کالا هم کالای سیمان و هم سهم های سیمانی بدون نیاز به منابع مالی جدید قیمت سهام رشد خواهد کرد. آزاد سازی باعث رشد فنی و عملکردی شرکت های سیمانی خواهد شد و کارخانه های سیمانی می توانند به تعمیرات کارخانه ها ادامه دهند و منابع انسانی و تجهیزات را بهبود دهند .


وی در پایان خاطر نشان کرد که این شفاف سازی باعث نجان صنعت سیمان و همچنین بهبود قیمت سیمان در بازار آزاد خواهد شد و باعث بازگشت رونق به نمادهای سیمانی در بازار سرمایه خواهد شد .


انتهای خبر

0
0