بورس پرس
1401/04/01
00:00
کالاهای اساسی سال ۱۴۰۱ کشور تامین شد

شرکت بازرگانی دولتی ایران از تامین کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، روغن و شکر با هدف پاسخگویی به نیاز مصرفی و تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: با تامین به موقع کالاهای اساسی از محل منابع داخلی و خارجی، میزان خرید گندم، برنج، روغن و شکر به حد مطلوبی رسیده و تا پایان سال، پاسخگوی نیاز مصرفی خواهد بود.


براساس این گزارش با تداوم اجرای برنامه‌های تامین، علاوه بر خرید گسترده و ذخیره‌سازی گندم و دانه‌های روغنی به‌صورت گسترده، حجم انبوهی از کالاهای اساسی شامل برنج، روغن و شکر نیز از ابتدای سال جاری از خارج خریداری و ذخیره شد. به این ترتیب نیاز مصرفی سال ۱۴۰۱ تامین شده است.


برای تداوم زنجیره تامین کالاهای اساسی، خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در داخل همچنان ادامه دارد. ضمن اینکه واردات کالاهای ضروری از طریق مبادی ورودی و بنادر جنوبی و شمالی در جریان است.


سال جاری همچنین برای تامین نیاز مصرفی مردم و تنظیم بازار، بیش از دو و نیم میلیون تن انواع کالاهای اساسی توزیع شد و بیش از دو میلیون تن گندم برای مصارف واحدهای صنفی و صنعت و نانوایی‌ها اختصاص یافت. از ابتدای سال جاری تا نیمه خرداد، ۱۸۰ هزار تن شکر سفید و خام، ۱۴۵ هزار تن انواع برنج خارجی و ۸۷ هزار تن انواع روغن خام در ۳۱ استان توزیع شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0