پلکان بورس
1400/07/03
06:41
#آموزشی قانون پارتو در بورس (قانون ۲۰/۸۰) چگونه است؟ حتما بارها شنیده اید که بیش از ۹۰ درصد معامله گران در بازار بورس شکست می خورند. این نسبت هم ...

#آموزشی



قانون پارتو در بورس (قانون ۲۰/۸۰) چگونه است؟



حتما بارها شنیده اید که بیش از ۹۰ درصد معامله گران در بازار بورس شکست می خورند. این نسبت هم از همان قانون پارتو گرفته شده است.


در واقع قانون پارتو Pareto principle به یک زبان ساده می گوید که ۸۰ درصد از نتایج ما حاصل ۲۰ درصد از تلاش ماست.این قانون سعی دارد ما را متوجه آن ۲۰ درصد با ارزش از کاری که می خواهیم انجام دهیم بکند البته این نسبت ها می تواند دقیقا ۲۰ به ۸۰ نباشد مثلا در معامله گری می گویند ۹۰ به ۱۰، حتی ۵ به ۹۵ و در خیلی جاها پا را فراتر نهاده اند و گفته اند ۱ به ۹۹.



اگر تاکنون در بازار بورس، معامله گری کرده باشید این جمله را خوب درک می کنید در واقع بیشتر سود ما از ۲۰٪ معاملات ناشی می شود.


اگر سیستم گزارش گیری قوی از معاملات خود داشته باشیم با رجوع به معاملات گذشته می توانیم معاملاتی که بسیار سودده بوده اند را پیدا کنیم.



دلایل ورود به آن معاملات و دلایل خروج از آن می تواند سیستم معاملاتی ما را قوی تر کند تا در آینده معاملات با سود بیشتر را افزایش دهیم.



http://T.me/pelekanbourse



انتهای خبر

0
0