بورس نیوز
1402/07/23
12:07
رشد سودآوری "تپمپی" مدیون فروش ویژه پمپ‌ها و الکتروپمپ‌ها

عمده درآمد‌های ناشی از سود شرکت‌های زیر مجموعه، مربوط به شرکت‌های صنایع پمپیران، نوید موتور، راهبران آب شرب ایران و نوید سهند است.


بورس‌نیوز:


در حالی در صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت پمپ‌سازی ایران، شاهد رشد ۵۲ درصدی سود خالص این شرکت می‌باشیم که به نظر می‌رسد رشد مقداری و نرخ‌های فروش انواع پمپ‌ها و الکتروپمپ‌ها در شرکت‌های زیر مجموعه شرایط ویژه‌ای را برای این شرکت به وجود آورده است.


افزایش بیش از ۵۵۰ میلیارد تومانی فروش انواع محصولات شرکت‌های زیر مجموعه در سال مالی ۱۴۰۲ در مقایسه با سال مالی قبل منجر به افزایش سود تقسیمی و درآمد‌های ناشی از سرمایه گذاری ۱۴۷ میلیارد تومانی گروه صنایع پمپ سازی ایران در مقایسه با سال مالی قبل گردیده است.


رشد سودآوری

عمده درآمد‌های ناشی از سود شرکت‌های زیر مجموعه، مربوط به شرکت‌های صنایع پمپیران، نوید موتور، راهبران آب شرب ایران و نوید سهند است که همان گونه در جدول ذیل نیز مشاهده می‌گردد، درصد سود تقسیمی این شرکت‌ها در سال مالی ۱۴۰۲ به‌مانند سال قبل از اصلی‌ترین عوامل رشد درآمد‌های صنایع پمپ‌سازی ایران است.


رشد سودآوری

بنابراین، عملکرد سال مالی ۱۴۰۲ صنایع پمپ سازی ایران به لطف رشد فروش و سودآوری قابل توجه اصلی‌ترین شرکت‌های زیر مجموعه اش و همچنین شناسایی بیش از ۸۳۰ میلیارد ریال درآمد‌های غیر عملیاتی ناشی از تفاهمات صورت گرفته با شرکت پمپ ایران و نوید موتور بابت استفاده از امتیاز دانش فنی، علامت تجاری و ...، با شناسایی سود خالصی ۴.۷۳۰ میلیارد ریالی به پایان رسید که عملکرد مطلوبی محسوب می‌گردد.


پایان مطلب

انتهای خبر

0
0