بورس نیوز
1402/11/15
14:57
حفظ سهم بازار "آردینه" /"آردینه" هیچ گونه بدهی بانکی ندارد/ راه اندازی نیروگاه خورشیدی ظرف یک ماه آینده

دومین نشست خبری شرکت نشاسته و گلوکز آردینه در شرکت فرابورس ایران و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز ، دومین نشست خبری شرکت نشاسته و گلوکز آردینه در شرکت فرابورس ایران و با حضور خبرنگاران برگزار شد.


وی ادامه داد: ما در شرکت توانستیم با نوسان مختصری سودآوری را حفظ کنیم. پیش بینی ما این است که در سال آینده نیز این روند را ادامه دهیم.


کیومرث کیارودی، مدیرمالی شرکت در این نشست خبری اظهار کرد: ثبات در روند سودآوری در شرکت نشاسته و گلوکز آردینه کاملا مشهود است. باتوجه به تکانه‌های اقتصادی، روند بازار سرمایه، نوسان نرخ ارز و آزادسازی نرخ گندم در سال ۱۴۰۰ اگر هر شرکت دیگری بود، با این همه تغییر در نرخ مواد اولیه به مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شد.


کیارودی بیان کرد: شرکت هیچ گونه بدهی به شبکه بانکی و نهاد‌ها ندارد. سهم بازار شرکت کاملا حفظ شد و مشتریان خود را داریم. مشتریان به ما اعتقاد و اعتماد دارند و از ما خرید می‌کنند. این اعتماد برای شرکت توانمندی محسوب می‌شود. مشتریان برای ما شرکای تجاری خوبی بودند.


وی ادامه داد: شرکت در کنار توجه ویژه به سودآوری و مباحث سودآوری که بسیار در قیمت سهام موثر است به مسئولیت‌های اجتماعی خود به طور کامل عمل کرده است. علیرغم اینکه هیچ الزامی در خصوص کاهش میزان مصرف آب و خروجی گاز کارخانه نداشتیم سرمایه گذاری‌های زیادی در این باره انجام شد و توانستیم میزان مصرف آب را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهیم و میزان فاضلاب را به صفر برسانیم. اکنون دیگر فاضلابی ندارد و بازچرخانی می‌شود.


مدیرمالی شرکت نشاسته و گلوکز آردینه در این باره توضیح داد: از اقدامات دیگر شرکت ورود به انرژی‌های تجدیدپذیر است که نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی راه اندازی شده و یک ماه آینده برق آن وارد مدار می‌شود. هدف ما این است تا سرمایه گذاری روی نیروگاه‌های خورشیدی را تقویت کنیم.


عضو هیات مدیره شرکت خاطرنشان کرد: ما اولین صنعت نشاسته و گلوکز ایران هستیم که از محل منشاء گندم وارد بازار سرمایه شدیم. از فعالان بازار تقاضا می‌کنیم که ما را با توجه به رقبای ما در بازار سرمایه که البته بیشتر در حوزه ذرت هستند و رقبای گندمی که هیچ کدام آن‌ها در بازار عرضه نشدند، مقایسه کنند. قیمت سهام، ارزش کارخانه، سودآوری و صورت‌های مالی ما را مقایسه کنند.



وی همچنین افزود: نکته ای که وجود دارد این است، مدیریت حاکم بر شرکت نشان از این دارد که در آینده نیز مدیریت سهم توسط بازارگردان و مشاوران حرفه‌ای و قوی انجام می‌شود. از همه امکانات موجود استفاده می کنیم تا سهمی که در بازار عرضه می شود رها نشود و با مدیریت قوی تضمین منافع همه سهامداران در آن وجود داشته باشد.


مدیرمالی"آردینه" همچنین با اشاره به مقاصد صادراتی این شرکت بیان کرد: برنامه مدونی برای فروش، صادرات و حفظ سهم بازار شرکت داریم. در سال گذشته ۲ تا ۳ میلیون دلار صادرات داشتیم. در سال گذشته با توجه به جنگ اوکراین و روسیه قیمت جهانی گندم با رشد زیادی مواجه شد و ما توانستیم سهم بازار خوبی داشته باشیم. امسال نیز با توجه به تقویت تیم صادراتی در یکی، دو ماه گذشته نمایشگاه‌ها و بازار‌های بین المللی برای صادرات بیشتر تلاش کردیم تا خود را به بازار‌های ناشناخته معرفی کنیم و تلاش می‌کنیم با اولویت اول کشور‌های همسایه و در مرحله بعد کشور‌های اروپایی و شرق آسیا بتوانیم تنوعی در میزان فروش و صادرات داشته باشیم.


کیارودی عنوان کرد: باتوجه به اینکه شرکت در بازار سرمایه پذیرش شد، در هر دو شرکت آرد انوشیروان ساختمان‌های اداری را احداث کردیم و تا چند ماه آینده ساختمان اداری آرد انوشیروان به ساختمان مجهز و آزمایشگاه‌های مجهز تبدیل شود. درخصوص شرکت آردینه دفتر اداری را از داخل کارخانه به شهر اصفهان تغییر دادیم و دفتر مستقل اداری در اصفهان دایر کردیم.


عضو هیات مدیره شرکت نشاسته و گلوکز آردینه گفت: لازم است بگویم سهامداران "آردینه" کاری را آغاز نمی‌کنند، اما اگر کاری را شروع کنند آن را به بهترین نحو انجام خواهند داد.


انتهای خبر

0
0