بورس پرس
1400/09/30
00:00
اعلام مرحله دوم افزایش سرمایه ۴۲۱ درصدی پتروشیمی گچساران

پتروشیمی مشمول تعلیق با غیبت ۱۹ ماهه از اعلام مرحله دوم افزایش سرمایه ۴۲۱ درصدی پتروشیمی گچساران از محل مطالبات یا آورده نقدی و یا هر دو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت پتروشیمی ممسنی که نماد آن از چهارم خرداد سال گذشته با عدم رفع ابهام وضعیت اطلاعاتی، تعلیق و تا ۲۵ دی ادامه دارد از اعلام مرحله دوم افزایش سرمایه ۴۲۱ درصدی پتروشیمی گچساران از محل مطالبات یا آورده نقدی و یا هر دو خبر داد.


براین اساس، "ممسنی" اعلام کرد: پیرو نامه ۲۴ آذر پتروشیمی گچساران، موضوع تدارک هیات مدیره شرکت مذکور درخصوص افزایش سرمایه مرحله دوم، مراتب در جلسه ۲۸ آذر هیات مدیره این شرکت مطرح شد. هیات مدیره، مقرر کرد در راستای دستورالعمل شفاف سازی اطلاعات، مراتب از طریق کدال به سهامداران اطلاع رسانی شود.


این شرکت ملزم است طبق نظامنامه صندوق توسعه ملی و تعهد اصلاح ساختار مالی در جهت تطابق نسبت مالکانه و برخورداری از تسهیلات اعطایی از صندوق توسعه ملی نسبت به افزایش سرمایه ثبتی اقدام کند. با توجه به نیاز مالی و کمبود نقدینگی شدید شرکت در حساس ترین مقطع زمانی اجرای پروژه، عدم تمدید دوره مشارکت، علاوه بر اینکه شدیدا شرکت را از نظر منابع مالی به مخاطره می‌اندازد به دلیل سرازیر شدن تسهیلات اخذ شده از صندوق توسعه ملی و عدم امکان پرداخت تسهیلات به دلیل اینکه هنوز شرکت به بهره برداری نرسیده، منجر می شود تمامی فعالیت های مالی و بانکی شرکت به حالت تعلیق درآید. این اتفاق در کنار کمبود اعتبار و منابع مالی متاسفانه آثاری منفی بر پیشرفته جای خواهد گذاشت و مسلما پیشرفت پروژه را متوقف خواهد ساخت.


لذا با عنایت به مصوبه مجمع فوق العاده ۱۹ فروردین سال ۹۹ با افزایش سرمایه شرکت طی دو مرحله از مبلغ ۴۹۱.۳ میلیارد به ۵.۲ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات یا آورده نقدی سهامداران و یا توامان و از طریق صدور سهام جدید با تفویض اختیار عملی کردن آن به هیات مدیره و با توجه به تحقق افزایش سرمایه در مرحله اول به ۵۲۴.۱ میلیارد تومان، سرمایه شرکت ۱.۰۱ هزار میلیارد تومان است و در جهت رعایت مهلت زمان افزایش سرمایه مصوبه مجمع طی دو سال و نیز الزام به رعایت نظامنامه صندوق توسعه ملی، لازم است تشریفات قانونی افزایش سرمایه مرحله دوم از ۱.۰۱ به ۵.۲ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات یا آورده نقدی و یا هر دو تا سقفی که عملی شود در اسرع وقت در دستور کار هیات مدیره شرکت قرار گیرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0