دنیای اقتصاد
1400/03/03
08:59
جنگ خیلی سرد در قطب شمال 👈 «ذوب بزرگ»، بدترین کابوس استراتژیک روسیه شد؛ 🌏 کامیون‌های سبز رنگ ارتش، موشک‌های ضد کشتی باستیون را حمل می‌کنند که می‌...

جنگ خیلی سرد در قطب شمال



👈 «ذوب بزرگ»، بدترین کابوس استراتژیک روسیه شد؛



🌏 کامیون‌های سبز رنگ ارتش، موشک‌های ضد کشتی باستیون را حمل می‌کنند که می‌توانند در عرض پنج دقیقه برای پرتاب آماده شوند. باند جدید فرودگاهی هم که تازه کشیده شده، می‌تواند هواپیماهای جنگی را در منطقه شمالی روسیه (قطبی) به زمین بنشاند.



🌏 گرمایش زمین منجر به کاهش شدید یخ‌های دریا شده و همزمان روسیه را در معرض تهدیدهای امنیتی جدید قرار داده است. با ذوب شدن یخ دریا، روسیه در حال اعزام هرچه بیشتر سربازان و تجهیزات به منطقه قطبی است و اساسا اولین کشوری است که در مورد پیامدهای استراتژیک تغییرات آب و هوا وارد عمل شده و شعله جنگ بسیار سرد را روشن کرده است.



🌏 «ذوب بزرگ»، بدترین کابوس استراتژیک روسیه است. این یک داستان دراماتیک کاملا جدید، در صورت درگیری با ایالات متحده است. از پنج کشور دارای خط ساحلی قابل‌توجه در قطب شمال، کانادا، دانمارک، نروژ، روسیه و ایالات متحده، روسیه دارای طولانی‌ترین خط ساحلی است.



🌏 «به تعبیری، روسیه در حال مواجه شدن با مرزهای خارجی جدیدی است که باید از آنها در برابر متجاوزان احتمالی محافظت کند.»...



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/n۷۹۰۲۷



انتهای خبر

0
0