کوینیت
1399/11/21
12:20
چین برای یوان دیجیتال یک کیف‌پول سخت‌افزاری هم عرضه کرد

بانک مرکزی چین(PBoC) با همکاری کمیته‌ی کاری منطقه‌ی ژیونگ‌آن یک کیف‌پول سخت‌افزاری با قابلیت پشتیبانی از یوان دیجیتال و پرداخت‌های مبتنی بر این رمزارز بومی عرضه کرد

نکات برگزیده مطلب به نظر می‌رسد که مقامات بانکداری چین با جدیت تمام در حال پیشبرد اهداف خود در زمینه‌ی گسترش یوان دیجیتال و معرفی این رمزارز بانکی(CBDC) به عنوان یک ارز قابل قبول می‌باشند. در تازه‌ترین تلاش آن‌ها برای گسترش هرچه بیشتر سطح پذیرش و استفاده از یوان دیجیتال، یک کیف‌پول سخت‌افزاری با قابلیت نگهداری و مبادله‌ی یوان دیجیتال عرضه شده است. گرچه تا به این لحظه اطلاعات چندانی در رابطه با این محصول منتشر نشده، اما آن را می‌توان یک نقطه عطف در زمینه‌ی گسترش سطح پذیرش رمزارز بومی کشور چین دانست.

کیف‌پول سخت‌افزاری یوان دیجیتال

اخیرا یک موسسه‌ی بانکی در چین توانسته روند توسعه‌ی کیف‌پول سخت‌افزاری برای ارز دیجیتال بومی یا همان یوان دیجیتال چین را به پایان رسانده و مراحل بررسی و آزمایش به صورت عملی را آغاز کند.


طبق اعلامیه‌ی که روز ۷ام فوریه توسط مقامات بانک کشاورزی چین در ایالت ژیونگ‌آن(Xiong’an) در استان هبی منتشر شده است، محققان و توسعه‌دهندگان فعال در حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال توانسته‌اند اولین کیف‌پول سخت‌افزاری برای ذخیره و نگهداری یوان دیجیتال را طراحی و توسعه دهند. این محصول توسط کمیته‌ی کاری حزب منطقه‌ی جدید ژیونگ‌آن و یکی از شعب بانک مرکزی چین ( PBoC ) در شینژوان ساخته شده است.


این مناطق در واقع بخش‌های شهری تازه تاسیسی هستند که از طرف دولت مرکزی از حمایت ویژه‌ی اقتصادی برخودار شده‌اند و به دو زیرمجموعه‌ی کلی یعنی سطح ایالتی و سطح استانی تقسیم‌بندی شده‌اند. ژیونگ‌آن در واقع یک منطقه‌ی جدید در سطح ایالتی می‌باشد که به عنوان بستری جهت آزمایش دستاوردهای حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال انتخاب گردیده است.


یوان دیجیتال digital Yuan چین

کیف‌پول سخت‌افزاری برای یوان دیجیتال طبق اعلامیه‌ی فوق‌الذکر، این کیف‌پول سخت‌افزاری جدید قابلیت پشتیبانی از پرداخت‌های آفلاین دوگانه و بدون نیاز به اتصال اینترنت را دارد. علاوه بر این گفته شده که کیف‌پول سخت‌افزاری یوان دیجیتال بدون نیاز به استفاده از تلفن‌های همراه کار می‌کند.


تعطیلات سال نو بهترین زمان برای عرضه‌ی این محصول

این کیف‌پول سخت‌افزاری که با هدف پشتیبانی از رمزارز بانکی(CBDC) چین طراحی شده، همزمان با تعطیلات سال نو چینی معرفی شده است تا فرصتی برای بررسی و بازخورد توسط ساکنان محلی فراهم آورد. به عبارتی، مقامات بانکی چین در نظر دارند تا هرچه سریع‌تر این محصول را در اختیار مردم قرار داده و با بررسی میدانی هرگونه مشکل یا ایراد احتمالی را رفع کنند.


علاوه بر این گفته شده که این کیف‌پول سخت‌افزاری جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا برای اعضاء خانواده و دوستان خود هدیه ارسال کنند. گرچه اطلاعات بیشتری در رابطه با این قابلیت در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد که امکان ارسال و دریافت مستقیم یوان دیجیتال به سایر کیف‌پول‌های سخت‌افزاری یکی از قابلیت‌های این محصول جدید باشد.


یک نقطه عطف

این کیف‌پول سخت‌افزاری را می‌توان یک نقطه عطف دیگری در روند پذیرش و گسترش یوان دیجیتال در چین توصیف کرد. طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، ژیونگ‌آن یکی از چهار منطقه‌ی تازه تاسیس در کشور چین بود که رمزارز بانکی بومی در آوریل ۲۰۲۰ در آن عرضه و مورد آزمایش گسترده قرار گرفت. حال مقامات چینی با عرضه‌ی کیف‌پول سخت‌افزاری برای یوان دیجیتال در این منطقه قصد دارند برنامه‌ی راه‌اندازی شهر هوشمند جدید را پیگیری کرده و در نهایت اقتصاد دیجیتال ژیونگ‌آن در سال ۲۰۲۱ را تشکیل دهند.


شایان ذکر است که در اواخر سال ۲۰۲۰، شرکت هوآوی(Huawei) غول فناوری چینی اعلام کرد که سری جدید گوشی‌های هوشمند این شرکت تحت برند میت۴۰(Huawei Mate۴۰) قرار است به کیف‌پول‌های سخت‌افزاری یکپارچه‌ی درونی جهت پشتیبانی از یوان دیجیتال و پرداخت‌های مبتنی بر این رمزارز بانکی مجهز شوند.


نظر شما در رابطه با این محصول جدید که برای نگهداری و مبادله‌ی یوان دیجیتال طراحی شده، چیست؟ آیا کیف‌پول سخت‌افزاری را می‌توان یک نقطه عطف در زمینه‌ی گسترش یوان دیجیتال در سطح جهانی تلقی کرد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.


انتهای خبر

0
0