آکادمی هلاکوئی
1401/06/24
12:20
شکایت SEC از شرکت رمزارزی شیکاگو کریپتو کپیتال

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)…

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روز چهارشنبه از یک شرکت سرمایه گذاری رمزارزی مستقر در شیکاگو و سه کارمند آن به اتهام فروش ۱.۵ میلیون دلاری رمزارزهایی که توسط این ناظر سرمایه گذاری ثبت نشده بودند، شکایت کرده است.


بر اساس این شکایت، برایان آموآ (Brian Amoah)، مالک Chicago Crypto Capital (یا CCC) و کارمندان بخش فروش این شرکت دارکاس الیور یانگ (Darcas Oliver Young) و البرت الیوت (Elbert Elliott)، رمزارزی به نام توکن BXY را به ۱۰۰ سرمایه گذار که بسیاری از آنها تجربه قبلی در زمینه رمزارزها نداشتند، از آگوست ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ (مرداد ۱۳۹۷ تا شهریور ۱۳۹۸) فروختند. در این شکایت آمده است که آن ها سرمایه گذاران را در مورد نحوه مدیریت این توکن گمراه کردند.


بر اساس این شکایت، BXY توکنی مربوط به صرافی رمزارزی منحل‌شده Beaxy است. Beaxy با امید به افزایش سرمایه و ایجاد یک پایگاه کاربری قوی، به سرمایه گذاران خود توکنی را فروخته بود که به گفته خودش می توانست سود بالایی در دوران عرضه اولیه سکه (ICO) ایجاد کند. برای فروش آن ها نیز با CCC توافق داشت. در این شکایت آمده است که شرکت رمزارزی ۳ سنت از هر ۵ سنت فروش را به جیب زده است.


در این شکایت آمده است که CCC بدون اینکه سرمایه گذاران را از کمیسیون های شرکت مطلع کند، این توکن را به آنهایی که بی تجربه هستند فروخته است. حتی CCC بعدا توکن های BXY را به برخی از خریداران خود تحویل نداده است. SEC این گروه را متهم کرد که به عنوان کارگزاری ثبت نشده و کلاهبرداران خلاف قوانین اوراق بهادار ایالات متحده عمل می کنند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0