بورس پرس
1400/06/29
08:47
واردات خودروهای کارکرده از ساماندهی صنعت خودرو حذف شد

دبیر انجمن وادکنندگان خودرو از حذف تبصره مربوط به واردات خودروهای کارکرده از طرح ساماندهی صنعت خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مهدی دادفر درباره مصوبه مجلس در خصوص واردات مشروط خودرو به ایلنا گفت: طبق مصوبه مجلس واردات خودرو محدود به شرکت‌ها نشده که بتوان شرکت‌های واجد شرایط را مشخص کرد. بلکه همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند مشارکت داشته باشند.


وی افزود: واردات خودروهای کارکرده در تبصره ۵ طرح ساماندهی بازار خودرو آمده بود که حذف شد و فقط خودروهای صفر کیلومتر می‌توانند وارد شوند. قوانین و مقرارت سابق همچنان در مورد واردات صدق خواهد کرد. بنابراین واردات خوروهای بیش از ۴۰ هزار دلار و بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است.


این مقام صنفی ادامه داد: واردات دوباره خودرو کار دشواری نیست. حتی اگر شرکت‌های واردکننده، طی این سه سال ممنوعیت از میان رفته باشند. از آنجا که مصوبه به شرکت‌ها اتکا ندارد و اجازه واردات را به هر شخص حقیقی و حقوقی می‌دهد، مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد و اشخاص می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات خودرو وارد کنند.


دادفر گفت: اگر به پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی نیاز باشد، شرکت‌ها می‌توانند برای انواع خودروها خدمات ارائه دهند. امروز شرکت‌های خدمات‌دهنده مولتی برند نیز وجود دارد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0