بورس۲۴
1400/11/11
17:43
پیش بینی بورس سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰؛ متعادل و کمی سبز

با وجود آنکه نزدیکی شاخص به محدوده مقاومت پیش‌روی آن می‌تواند عرضه‌ها را در بخشی از بازار به میدان بکشد، اما انتظار می‌رود شاهد سرایت بخشی از تقاضا به بازار فردا و درنتیجه آغاز به کار متعادل بازار همراه با تحرکات مثبت تقاضا و تداوم روند متعادل بازار باشیم.

پیش بینی بورس سه شنبه 12 بهمن 1400؛ متعادل و کمی سبز

بورس۲۴ : بورس تهران اگرچه معاملات امروز را متعادل و با حضور هر دو سمت عرضه و تقاضا آغاز کرد اما در ادامه با توجه به انتقال بخشی از تقاضا از روز معاملاتی قبل به بازار امروز در پی انتشار اخبار مثبت روزهای گذشته و با انتشار خبر واگذاری بلوک شرکت‌های ایران‌خودرو سایپا، معاملات با رشد قیمت‌ها دنبال شد و تقاضای خوبی در بازار سرمایه شکل گرفت. به طوری که در نمادهای بانکی و خودرویی حتی معاملات در صف‌های خرید پایان یافت.


شرایط به گونه‌ای پیش رفت که حتی با وجود خبر عدم حذف ارز ترجیحی در صنعت غذا و دارو و نهاده‌های دامی و شروع معاملات در بازه‌های منفی در این گروه‌ها، اما با توجه به جو مثبت بازار در نمادهای کوچک گروه زراعت و خدمات وابسته و گروه محصولات غذایی نیز در بسیاری از نمادها معاملات با رشد قیمت دنبال شد و شاخص کل در نهایت با رشد ۰.۸ درصدی به کار خود پایان داد. نکته مثبت دیگر در بازار امروز افزایش حجم معاملات و قرارگیری ارزش معاملات بورس در سطح بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته رشد قابل توجهی داشت.


حال با توجه به روند عرضه و تقاضا و عدم فروپاشی صفوف خرید در نمادهای خودرویی و بانکی در ساعات پایانی بازار امروز و همچنین تداوم افزایش قیمت نفت و کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، با وجود آنکه نزدیکی شاخص به محدوده مقاومت پیش‌روی آن می‌تواند عرضه‌ها را در بخشی از بازار به میدان بکشد، اما انتظار می‌رود شاهد سرایت بخشی از تقاضا به بازار فردا و درنتیجه آغاز به کار متعادل بازار همراه با تحرکات مثبت تقاضا و تداوم روند متعادل بازار باشیم.

انتهای خبر

0
0