دنیای اقتصاد
1399/08/27
09:00
👈 واکسن «مدرنا» با ایمنی ۹۵ درصدی به بازار می‌آید؛ سلاح دوم نبرد با کرونا 🔴 خبر تولید واکسن جدیدی با نزدیک به ۹۵ درصد موفقیت توسط یک شرکت آمریکای...

👈 واکسن «مدرنا» با ایمنی ۹۵ درصدی به بازار می‌آید؛



سلاح دوم نبرد با کرونا



🔴 خبر تولید واکسن جدیدی با نزدیک به ۹۵ درصد موفقیت توسط یک شرکت آمریکایی اعلام شد. شرکت مدرنا از واکسن خود رونمایی کرد و خبر داد تا چند هفته آینده برای تایید واکسن خود به منظور استفاده انبوه اقدام خواهد کرد.



🔴 پیش از این موفقیت واکسن شرکت دارویی فایزر در سطح ۹۰ درصد مخابره شده بود. البته واکسن فایزر همچنان در انتظار مجوز سازمان بهداشت جهانی است.



🔴 با این حال داده‌های اولیه کافی نیستند و سوال‌های مهمی در ارتباط با واکسن مدرنا بی‌جواب است. کارشناسان هنوز نمی‌دانند ایمنی واکسن تا چه مدت در بدن داوطلبان آزمایش دوام می‌آورد.



🔴 به‌نظر می‌رسد واکسن مدرنا شرایط نگهداری آسان‌تری از همتای خود دارد. مدرنا اعلام کرده واکسن خود را برای اخذ تاییدیه، طی هفته آینده به سازمان‌های مربوطه در آمریکا ارایه می‌کند.



🔴 انتظار می‌رود ۲۰ میلیون دوز از این واکسن در آمریکا در دسترس قرار بگیرد؛ دسترسی به واکسن در سطح انبوه تا چند ماه آینده صورت نخواهد گرفت. تخمین زده می‌شود انتظار جهانی تا بهار سال آینده ادامه یابد.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/۰۸۷۶۶۵



انتهای خبر

0
0