بورس پرس
1400/02/04
00:00
مشخصات شرکت جدید ۴۴۴ میلیاردی درج شده و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی

شرکت گهر ترابر سیرجان با سرمایه ۴۴۴ میلیارد تومانی در بازار اول فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از یکم اردیبهشت با نماد "حگهر" در گروه حمل و نقل؛ انبارداری و ارتباطات به عنوان هفتادمین شرکت در بازار اول فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام بایستد. همچنین تعهد واگذاری ۱۰ درصد دیگر ظرف مدت سه ماه پس از عرضه اولیه از سهامدار عمده اخذ شده است.


تاریخچه شرکت


طبق بررسی های بورس پرس، شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان ۲۰ دی سال ۸۹ تاسیس و در اداره ثبت شرکت های سیرجان به ثبت رسید. این شرکت پس از ادغام با شرکت نماد ریل گستر در دی سال ۹۸ به شرکتی بزرگ در حوزه حمل و نقل در جنوب شرق ایران تبدیل شد.


تغییرات سرمایه و ترکیب سهامداران


سرمایه شرکت با ۴۴۳ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰۰ میلیون تومان بوده که طی ۴ مرحله افزایش سرمایه به ۴۴۴ میلیارد تومان رسیده است. سرمایه گذاری و توسعه گل گهر با ۶۶.۸ درصد و شرکت گل گهر با ۳۱.۸ درصد در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.


شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.


حمل و نقل ریلی


ناوگان ریلی گهر ترابر با داشتن ۷۱۴ واگن لبه بلند معدنی در سال حدود ۳.۲ میلیون تن مواد معدنی شامل گندم و کنسانتره از مبدا سایت معدنی گل‌گهر به مقاصد فولاد هرمزگان و فولاد کاوه و همچنین حمل محموله های صادراتی گل گهر را بر عهده دارد.


شرکت گهر ترابر در سال ۹۶ با رکوردشکنی های متعدد توانست در سال ۹۷ در بحث رشد تن/کیلومتر رتبه اول را در بین کلیه شرکت های حمل و نقل کسب کند.


حمل و نقل جاده‌ای و داخلی


شرکت گهر ترابر در سال ۸۹ با خرید ۱۰۰ دستگاه کشنده کامیون اسکانیا G۳۸۰ و تریلر های مربوطه در بخش حمل و نقل جاده‌ای شروع به فعالیت کرد و در سال ۹۶ با خرید ۲۰۰ دستگاه کشنده اسکانیا G ۴۱۰ و تریلر های مربوطه، ناوگان را در بخش جاده تقویت کرد به طوری که اکنون در منطقه عرض اندام می‌کند و در سال ۹۳ با خرید تعداد ۵۰ دستگاه کامیون ده چرخ بنز در بخش داخلی نیز فعالیت را آغاز کرد. شرکت در سال ۹۹ با خرید ۳۹ دستگاه کامیون بنز دیگر، ناوگان بخش داخلی را تقویت کرد.


حمل و نقل سبک


شرکت در بخش حمل و نقل سبک یکم آذر سال ۹۴ در منطقه گل‌گهر سیرجان به جهت تامین اهداف گل گهر و انتقال نیروهای این شرکت، فعالیت را در زمینه آغاز کرد و مامور به انتقال شرکت های گهر روش، توسعه آهن و فولاد گل گهر و نظم آوران صنعت و معدن گل گهر نیز شد.


نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها



مقایسه با رقبا



صورت سود و زیان سه سال مالی اخیر



برنامه های آتی


- تمام اقدامات لازم و اخذ مجوزهای مرتبط با آن به منظور خرید ۱۰ دستگاه لوکوموتیو DF۸ از کشور چین تا پایان سال ۱۴۰۰


طرح های در دست مطالعه


- انجام اقدامات لازم به منظور ایجاد پایانه بزرگ حمل و نقل جاده‌ای در مجاورت شرکت گل گهر تا پایان سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان. ایجاد این بایرن موجب تاسیس رستوران ها ،جایگاه های سوخت و استراحت گاه هایی برای رانندگان می شود که به دلیل تردد زیاد در این نواحی فعالیت شرکت گسترده تر و درآمد افزایش می یابد.


- انجام اقدامات لازم و اخذ مجوزهای مرتبط در راستای ایجاد پایانه بزرگ حمل و نقل ریلی در مجاورت گل گهر


- گسترش عملیات برنامه نویسی و باربری در منطقه گل گهر در بخش جاده‌ای همزمان با احداث پایانه حمل و نقل جاده‌ای


- اخذ مجوز ایجاد شعبه در بندرعباس جهت صدور بارنامه در هرمزگان و شهریور سال ۱۴۰۰


- خرید ساختمان و یا زمین به جهت ساخت مجموعه اداری شرکت تا پایان سال ۱۴۰۰


- اخذ مجوزهای لازم جهت خرید ۱۳۰۰ از گوناگون لبه بلند به مبلغ هر واگن ۱۴۰ میلیون تومان جهت افزایش حمل و نقل ریلی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱


- برنامه ریزی به منظور تامین و تجهیز سوله درخواستی از سوی شرکت راه آهن واقع در ایستگاه گل گهر و یا ایستگاه سیرجان به منظور انجام تعمیرات ویژه و اساسی واگن های ملکی گهر ترابر که مراتب فوق در دست انجام است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0