بورس پرس
1400/02/31
00:00
گزارش مدیرعامل از افزایش سهم بازار سیم کارت ها و سرمایه‌گذاری در استارت آپ ها

مدیرعامل همراه اول با ارائه گزارش عملکرد سال گذشته از رشد ۵۶.۳ درصدی سهم بازار سیم‌کارت های فعال، ثبت رکورد ترافیک دیتای روزانه همراه اول و سرمایه گذاری در استارت آپ ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مهدی اخوان بهابادی در یازدهمین مجمع سالانه همراه اول با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های سال گذشته با اشاره به اهم اقدامات در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: مدیریت تعادل ترافیک برای ارائه بهترین تجربه به مشتری در ایام کرونا و برقراری قرنطینه و ارائه خدمت به ستاد ملی کرونا با سرشماره ۴۰۳۰ بخشی از اقدامات بود.


وی از رشد چندین برابری و بعضا تا ۱۰ برابری استفاده از برنامه های کابردی داخلی خبر داد و افزود: ایجاد زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات به تقاضای بیش از دو برابری از سمت مشتریان و ایجاد بستر امن برای سازمان ها، موسسات، دانشگاه ها برای برگزاری جلسات و کلاس های مجازی بخشی از کارهایی بود که در این دوران صورت گرفت.


توسعه پلتفرم شاد به عنوان بزرگترین اقدام سال گذشته


این مقام مسئول توسعه پلتفرم آموزشی شاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش که توانسته فعالیت های آموزشی را برای ۱۴۷ هزار مدرسه فراهم کند را از بزرگترین اقدامات سال گذشته همراه اول عنوان کرد و ادامه داد: بیش از ۷۵۰ هزار معلم، ۱۴۷ هزار مدرسه، بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز احراز هویت شده و بیش از ۱۲۴ هزار مدیر در این پلتفرم داشتند. همچنین امکان فعالیت همزمان ۲.۷ میلیون نفر روی این پلتفرم فراهم است و بیش از ۱۳ میلیون کاربر فعال هفتگی و بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه روی این بستر قرار دارند.


اخوان بهابادی درباره دستاوردهای توسعه بازار، فروش و خدمات مشتریان در سال ۹۹ توضیح داد: برای نخستین بار حضور ۱۰۰ میلیون مشترک در شبکه همراه اول وجود داشت که نسبت سیم‌کارت های اعتباری به دائمی حدود ۸۰ به ۲۰ درصد است. سال گذشته جذب بیش از ۱۰.۵ میلیون مشترک اعتباری هم میسر شد.


رشد سهم بازار سیم‌کارت های فعال همراه اول


وی سهم بازار سیم‌کارت های فعال همراه اول براساس گزارش فصل چهارم ۹۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را ۵۳.۶ درصد عنوان کرد و از رشد ۰.۵ درصدی به نسبت دوره مشابه سال ۹۸ خبر داد و گفت: تعداد کل مصرف کنندگان دیتای سه ماهه ۴۲ میلیون بوده که ۳۱.۳ میلیون مصرف کننده دیتای LTE بودند.


ثبت رکوردهای جدید در همراه من با ۲۶.۷ میلیون مشترک


مدیرعامل ارتباطات سیار ایران به تحلیل وضعیت و جایگاه اپلیکیشن همراه من نیز پرداخت و اضافه کرد: همراه من ۲۶.۷ میلیون مشترک منحصر به فرد دارد که این تعداد مشترک گویای رشد ۳۶ درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل از ۹۹ است. این اپلیکیشن ۱۲۳ میلیون تراکنش در ماه را به ثبت رسانیده و متوسط زمان استفاده از این اپ نیز ۱۲۰ ثانیه بوده که رشد ۱۵۱ درصدی را نشان می‌دهد. تعداد مشترکان روزانه همراه من نیز یک میلیون و ۶۵۷ هزار و مشترکان ماهانه آن نیز ۸ میلیون و ۷۷۰ هزار است که در هر دو شاخص رشد ۷۴ و ۵۱ درصدی رقم خورده است.


استقبال مشترکان از همراه یار با ثبت رضایت ۹۶ درصدی


اخوان بهابادی درخصوص خدمت همراه یار که ارائه دهنده در محل به مشترکان اپراتور اول است، گفت: این خدمت که اکنون برای ۱۶ مرکز استان فعال است، ۱۶ هزار و متوسط زمان خدمت رسانی ۸۹ دقیقه است و توانسته رضایت ۹۶ درصدی را حاصل کند. متوسط تماس ماهانه بیش از ۱۶ میلیون و متوسط ماهانه پاسخ کارشناسان حدود ۳.۷ میلیون بوده است.


پاسخگویی به بیش از ۹۰ درصد شکایات سامانه ۱۹۵


وی از پاسخگویی به بیش از ۸۰ درصدی شکایات مشترکان در کمتر از ۳ روز کاری خبر داد و عنوان کرد: پاسخگویی به بیش از ۹۰ درصد شکایات سامانه ۱۹۵ در کمتر از ۳ روز کاری انجام می شود. کاهش ۲۱ درصدی محدودیت قطع یکطرفه نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ صئرت گرفته و تعداد مشترکان بدون بدهی پیشین در سال ۹۹ نیز به نسبت ۹۸ با رشد ۱۵ درصدی مواجه شده است.


دستاوردهای توسعه شبکه با پرچمداری ۵G


این مقام مسئول درخصوص دستاوردهای توسعه شبکه پرداخت با پرچم داری ۵G گفت: بالاترین رکورد سرعت روی شبکه ۵G در حضور اصحاب رسانه با سرعت ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه ثبت شد. ۱۰۶۰۱ فناوریی نسل های ۳، ۴ و ۴.۵ راه اندازی و پوشش ۱۰۰ درصدی شهرها در نسل های سوم و چهارم برقرار شده است. اکنون ۲۸ هزار سایت منطقه بیش از ۲۴ هزار سایت فناوری ۳G و حدود ۲۸ هزار سایت فناوری ۴G وجود دارد.


ثبت رکورد ترافیک دیتای روزانه همراه اول


اخوان بهابادی مصرف کل دیتا در سال ۹۹ را ۳۸۴۱ پتابایت عنوان کرد و از رشد ۸۰ درصدی به نسبت دوره مشابه سال ۹۸ خبر و ادامه داد: رکورد ترافیک دیتای روزانه با احتساب ترافیک TDD، ۱۵ پتابایت و رکورد ترافیک دیتای روزانه فقط مرتبط با شبکه همراه اول ۱۳.۸ پتابایت بوده است.


فعالیت های دیتاسنتری همراه اول


وی با اشاره به افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمالغرب در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات توضیح داد: اهداف از این راه اندازی فراهم کردن زیرساخت برای میزبانی از محتوای داخلی در راستای برنامه های شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات دیجیتال، کاهش زمان تاخیر دسترسی به شبکه و توسعه ظرفیت Core شبکه موبایل در شمالغرب و غرب ایران بر بستر Cloud بود. این دیتاسنتر با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی و اتکا به دانش فنی بومی و استعدادهای داخلی و پیمانکاران بومی استان آذربایجان شرقی توسعه یافت که شامل ۳۵۰ رک، ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶ هزار سرور مجازی است.


مدیرعامل همراه اول درباره سایر دستاوردهای حوزه فنی و توسعه شبکه نیز گفت: آزمایش خدمات AR/VR و گیمینگ روی شبکه ۵G در اسفند ۹۹، افزایش ۱۰ درصدی تعداد مشترک فعال همزمان همراه اول و راه اندازی چهار دیتاسنتر ملی در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان و مشهد با ظرفیت ۵۵۰ رک بخش دیگری از خدمات در این بخش است.


ایجاد مرکز تحقیق و توسعه در راستای حمایت از تولیدات داخلی


اخوان بهابادی از راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در راستای بومی سازی کارکردهای اصلی فناوری برای مواجهه با عدم قطعیت های محیطی خبر داد و درباره اهداف این تصمیم عنوان کرد: شناسایی نیازمندی های سخت افزاری و نرم افزاری گروه همراه اول، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و شرکت های نوپا، طراحی توسعه و بومی سازی سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری متناسب با نیاز در سطح ملی و اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد فرآیندهای اکتساب فناوری با پیاده سازی فرآیند از ایده تا پیاده سازی، پژوهش اکتساب و انتقال فناوری های اولویت دار از طریق پایلوت های فناوری و ارائه خدمات نوآورانه و ایجاد کسب و کار دیجیتال مبتنی بر پلتفرم های نوین بخشی از این اهداف بود.


وی ادامه داد: پروژه های مرکز تحقیق و توسعه نیز شامل حوزه های راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی، شبکه های نوین، آزمایشگاهی تحقیق و توسعه همراه اول و اعطای گرنت پژوهشی در حوزه های تخصصی می شود. یکی از اتفاقات بزرگی که توسط مرکز تحقیق و توسعه همراه اول رقم خورد، انعقاد قرارداد بومی سازی و تولید داخلی با شرکت های مختلف داخلی در حوزه های آنتن، لینک و روتر بومی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که نهایتا منجر به تقدیر ویژه انجمن صنعت مخابرات از همراه اول شد.


ادامه روند سودآوری و درآمدزایی همراه اول در سال ۹۹


این مقام مسئول درخصوص دستاوردهای مالی توضیح داد: درآمد عملیاتی با رشد ۳۵ درصدی به ۲۳.۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. روند رشد سود خالص شرکت اصلی هم با رشد ۲۰ درصدی به ۴.۳ هزار میلیارد تومان و نهایتا سود هر سهم هم به ۲۲۵۸ ریال رسیده است. روند رشد درآمد خدمات داده به میزان ۱۳.۱ هزار میلیارد تومان بوده که مجموع سهم آن از درآمد عملیاتی ۵۶ درصد می شود. همچنین با بهبود روند وصول قبوض و مطالبات از مشترکان دائمی، سهم مبالغ وصولی از قابل پرداخت صورتحساب مشترکان دائمی همراه اول به ۹۷.۵۵ درصد رسیده است.


اقدامات گسترده در زمینه سرمایه گذاری در استارت آپ ها


اخوان بهابادی به جایگاه راهبرد پنج ساله همراه اول که در سه سطح کسب و کارهای اصلی، نزدیک به کسب و کار اصلی و فراتر از کسب و کار اصلی پیگیری می شود، پرداخت و تصریح کرد: در بخش کسب و کار اصلی شرکت به دنبال فراهم ساختن بهترین تجربه تلکام برای همه مشترکان، بخش نزدیک به کسب و کار اصلی دنبال ارائه خدمات مدیریت شده ICT به شرکت ها در ایران و در لایه آخر نیز سرمایه گذاری در شرکت های خدمات دیجیتال و تبدیل شدن به یک بازیگر مهم VC و سرمایه گذاری در استارت اپ ها را پیگیری می کند.


وی به عنوان نمونه به اقدامات شرکت حرکت اول در لایه سوم این راهبرد اشاره کرد و گفت: این شرکت تاکنون ۲۰۵ کسب و کار را به منظور سرمایه گذاری بررسی و ۷۷ درصد مشارکت در حوزه سرمایه گذاری در استارت اپ های مراحل میانی و رشد داشته که مجموعا مشارکت حدود ۴۰ درصدی در حوزه سرمایه گذاری کل اکوسیستم استارت اپی می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0