بورس نیوز
امروز
15:22
کاهش تقاضا در چین همچنان تاثیرگذار است

قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۲۰ سنت، معادل ۰.۲۷ درصد، کاهش یافت و به ۷۴.۰۹ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۸:۵۵ به وقت گرینویچ رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز ۲۰ سنت کاهش یافت و به ۷۰.۳۶ دلار در هر بشکه رسید. این آخرین روز معامله این قرارداد به عنوان قرارداد اصلی ماه بود.

به گزارش بورسنیوز به نقل از اینوستینگ؛ قیمت نفت روز سه‌شنبه در حدود ۷۴ دلار در هر بشکه ثابت ماند، زیرا دیپلمات ارشد ایالات متحده تلاش‌ها برای پیشبرد آتش‌بس در خاورمیانه را از سر گرفت و کاهش رشد تقاضا در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، همچنان بر بازار فشار وارد کرد.


قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۲۰ سنت، معادل ۰.۲۷ درصد، کاهش یافت و به ۷۴.۰۹ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۸:۵۵ به وقت گرینویچ رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز ۲۰ سنت کاهش یافت و به ۷۰.۳۶ دلار در هر بشکه رسید. این آخرین روز معامله این قرارداد به عنوان قرارداد اصلی ماه بود. قیمت معاملات فعال‌تر نفت خام وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه دسامبر، که به زودی قرارداد اصلی ماه خواهد شد، ۲۲ سنت، معادل ۰.۳ درصد، کاهش یافت و به ۶۹.۸۲ دلار در هر بشکه رسید.


هم برنت و هم وست تگزاس اینترمدییت روز دوشنبه حدود ۲ درصد افزایش یافتند و بخشی از کاهش بیش از ۷ درصدی هفته گذشته را جبران کردند، زیرا با وجود تداوم درگیری‌ها در خاورمیانه و نگرانی‌های بازار از واکنش احتمالی اسرائیل علیه ایران که می‌تواند باعث اختلال در عرضه نفت شود، قیمت‌ها افزایش یافت.


آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز سه‌شنبه وارد اسرائیل شد؛ اولین مقصد او در یک سفر به خاورمیانه که هدف آن تلاش برای احیای مذاکرات جهت پایان دادن به جنگ غزه و کاهش درگیری‌ها در لبنان است. ساتورو یوشیدا، تحلیل‌گر کالا در راکوتن سکیوریتیز، گفت: «قیمت نفت خام در پاسخ به اخبار متناقض از خاورمیانه در حال نوسان است، زیرا وضعیت بین تشدید و کاهش تنش‌ها در نوسان است.»


او اضافه کرد که بازار همچنان در حال ارزیابی تاثیر اقدامات محرک پکن و بهبود فعالیت اقتصادی ایالات متحده است، اما احتمالا افزایش‌ها به دلیل عدم قطعیت مداوم در مورد چشم‌انداز کلی اقتصاد جهانی محدود باقی خواهد ماند. داده‌های روز جمعه نشان داد که اقتصاد چین در سه‌ماهه سوم با کندترین سرعت از اوایل سال ۲۰۲۳ رشد کرده است و نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره تقاضای نفت به وجود آورده است.


رئیس آژانس بین‌المللی انرژی روز دوشنبه گفت که انتظار می‌رود رشد تقاضای نفت چین تا سال ۲۰۲۵ همچنان ضعیف بماند، با وجود اقدامات محرک اخیر از سوی پکن، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان ناوگان خودرو‌های خود را برقی می‌کند و با نرخ کمتری رشد می‌کند.


با این حال، شرکت سعودی آرامکو نسبت به تقاضای نفت چین “نسبتا خوش‌بین” است، به ویژه با توجه به بسته‌های محرک دولت که هدف آن تحریک رشد است، رئیس این غول نفتی دولتی عربستان روز دوشنبه گفت.


پریانکا ساچدوا، تحلیل‌گر ارشد در بروکریج فیلیپ نوا، گفت که یکی دیگر از عوامل فشار نزولی بر بازار نفت، تقویت دلار آمریکا بود که ناشی از کاهش تدریجی تورم جهانی است.


معمولا دلار قوی‌تر بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد، زیرا باعث می‌شود این کالای قیمت‌گذاری‌شده با دلار برای خریدارانی که با ارز‌های غیر دلاری معامله می‌کنند، گران‌تر شود.


نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد که احتمالا ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته افزایش یافته است، در حالی که موجودی‌های تقطیر و بنزین کاهش یافته‌اند.


پایان مطلب


برچسب ها : بین الملل اینوستینگ بورس نیوز نفت نفت برنت برنت

انتهای خبر

0
0