بورس پرس
1402/10/19
00:00
بزرگترین تامین مالی در بورس کالا با پذیره نویسی امروز ۳ هزار میلیارد تومانی

پذیره نویسی ۳ هزار میلیارد تومانی اوراق سلف استاندارد کنسانتره سنگ آهن شرکت سنگ آهن مرکزی امروز به عنوان بزرگترین تامین مالی در بورس کالا انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رحمان آراسته مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا از بزرگترین تامین مالی تولید در معاملات این بورس خبر داد که امروز با انتشار اوراق سلف استاندارد کنسانتره سنگ آهن شرکت سنگ آهن مرکزی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام می شود.


وی افزود: این عرضه اولیه در نمادهای "عسنگ۱، عسنگ۲، عسنگ۳، عسنگ۴، عسنگ۵ و عسنگ۶" از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ به عنوان دوره پیش گشایش و از ساعت ۱۱ تا۱۲:۳۰ به عنوان دوره عادی معاملات به تعداد ۸ میلیون و ۴۷۸ هزار قرارداد و با قیمت ۳۵۳ هزار و ۸۵۰ تومان در هر قرارداد صد کیلوگرمی انجام می‌شود.


آراسته ادامه داد: معاملات ثانویه این اوراق از ۲۰ دی تا ۱۹ دی ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت. این تامین مالی به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت انجام می شود و تا پایان سال نیز تامین مالی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان دیگر در حوزه محصولات پتروشیمی، کشاورزی و خودروسازی در بورس کالا اتفاق خواهد افتاد. الگوهای جدید تامین مالی از جمله اوراق خرید دین کالایی نیز در دستور کار قرار دارد.


بر اساس این گزارش در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره نویسی نشود، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقیمانده به قیمت تعیین شده در بازار است. اگر در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0