تحلیل کاربردی هلالات
1400/03/29
08:24
#خوب_است_بدانیم_که / بخش سوم / 29 خرداد *اقتصادی مقامات بانک مرکزی آمریکا با توجه به نگرانی‌های ایجاد شده در خصوص نرخ تورم تصمیم گرفته‌اند تا زود...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش سوم / ۲۹ خرداد



*اقتصادی



مقامات بانک مرکزی آمریکا با توجه به نگرانی‌های ایجاد شده در خصوص نرخ تورم تصمیم گرفته‌اند تا زودتر از موعد مقرر به سیاست‌های محرک خود خاتمه دهند. منابع خبری اطلاع داده‌اند که اکثریت ۱۱ عضو هیات مدیره فدرال رزرو خواهان افزایش نرخ بهره آن هم برای چند بار تا سال ۲۰۲۳ شده‌اند.



رئیس فدرال رزرو می گوید "محرک های نرخ تورم فراتر از پیش بینی های ماست و نرخ تورم طی ماه های آتی با توجه به بازگشایی، بالا باقی خواهد ماند. در صورتی که انتظارات نرخ تورم بیش از حد بالا رود، برای تعدیل سیاست ها اقدام خواهد شد."



سرانه مصرف فولاد هند طی ۵ سال گذشته از ۵۷.۶ کیلوگرم به ۷۴.۱ کیلوگرم رسیده است. دولت یک هدف ثابت دارد که مصرف فولاد روستایی را از ۱۹.۶ کیلوگرم در هر سرانه فعلی به ۳۸ کیلوگرم در هر نفر تا ۳۱ تا ۲۰۳۰ افزایش دهد. پیش بینی می شود بازار ساختمان های پیش ساخته در هند بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ با نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) حدود ۸.۵ درصد رشد کند.



در ماه می رشد تولیدات کارخانه های چین برای سومین ماه متوالی عددی منفی بوده است.



پکن برنامه تست یوان دیجیتال را آغاز کرده که به مشتریان امکان می‌دهد این ارز دیجیتال را در چند پذیرنده این شهر خرج کنند.



وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور دستورالعملی اعلام کرد علی‌رغم تحریم‌ها علیه ایران انجام برخی فعالیت‌ها جهت مقابله این کشور با بیماری کووید-۱۹ مجاز است.



پیش بینی های دات پلات میانه نشان از دو مرحله افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ دارند. ۷مقام رسمی پیش بینی یک مرحله افزایش نرخ بهره برای سال ۲۰۲۲ دارند در مقایسه با دوره گذشته که تنها ۴ عضو پیش بینی افزایش را داشتند.



رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس نیل کاشکاری می گوید نرخ صندوق های فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳ باید بدون تغییر باقی بماند. طرفدار اتمام دات پلات هستم چراکه در گذشته دات پلات ها بسیار هاوکیش (انقباضی) بوده اند. اعداد تورمی بالا باید کوتاه مدت باشند. هنوز خیلی زود است که بخواهیم در ارتباط با کووید اعلام پیروزی کنیم.



عضو فدرال رزرو جیمز بولارد می گوید انتظارات تورمی کمی ریسک صعودی دارند.تورم بیش از انتظارت تشدید یافته است. از ایده تیپرینگ ماهانه حمایت می کنم و بیشتر باید بستگی به شرایط داشته باشد از جمله تورم و بازگشایی. پاندمی در حال نزدیک شدن به پایان خود است و طبیعی است تا بررسی کنیم که چگونه اقدامات فوق العاده را بازگردانیم.



پاول می گوید " عواملی که تورم را به بالا سوق می دهند در بلند مدت احتمالا موقتی باشند اما زمان اصلاح حرکات تورم مشخص نیست و شاید پایدار تر از انتظارت باشد. پیش بینی های تورمی فدرال رزرو برای سال ۲۰۲۳ مطابق با اهداف است. اگر پیشرفت ها ادامه داشته باشد مناسب خواهد بود تا در نشست های بعدی برنامه برای تیپرینگ در نظر گرفته شود. افزایش نرخ های بهره چیزی در ارتباط با آینده است و فعلا با ماکزیمم اشتغال فاصله زیادی وجود دارد. دات ها پیش بینی کننده خیلی خوبی برای آینده حرکات نرخ های بهره نیستند.



شاخص خرده فروشی انگلستان در ارزیابی ماه می که انتظارات برای آن عدد ۱.۵٪ بود به عدد ۱.۴٪-🔻 رسید.



شاخص مدعیان هفتگی بیمه بیکاری ایالات متحده در ارزیابی هفته منتهی به ۱۱ ژوئن که انتظارات برای آن عدد۳۶۰K بود بدتر از انتظارات به عدد ۴۱۲K🔺 رسید.



دموکرات های سنا بدون در نظر گرفتن جمهوری‌خواهان در حال ارزیابی لایحه شش تریلیون دلاری زیرساختی هستند.



*سیاسی



ایسنا می گوید " آمار غیررسمی حکایت از اختلاف زیاد آرای ابراهیم رئیسی با سایر نامزدهای انتخابات دارد."



خبرنگار وال استریت ژورنال می گوید نشست بعدی کمیسیون برجام اوایل جولای (اواسط تیرماه) برگزار می‌شود.



یک مقام آمریکایی می‌گوید واشنگتن خواستار آن است توافق در خصوص وضعیت اجرای برجام قبل از آغاز به کار دولت جدید در ایران نهایی شود.



مدیر آژانس انرژی اتمی می گوید هنوز پیشنهادی از طرف ایران برای تمدید توافق فنی دریافت نکرده‌ایم.



موفق باشید / ۲۹ خرداد

انتهای خبر

0
0