اقتصاد نیوز
1399/08/30
09:58
تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره و هواپیماهای تک‌موتوره در ونزویلا

اقتصادنیوز : رییس‌جمهور ونزویلا از آغاز تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره و هواپیماهای تک‌موتوره با دانش بومی به منظور ارتقای توسعه و امنیت ملی ونزویلا خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «نیکلاس مادورو» رییس‌جمهور ونزویلا گفت این کشور در حال آغاز تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره و هواپیماهای تک‌موتوره با دانش بومی است.


مادورو که روز پنجشنبه فرمان ایجاد یک مرکز ملی خدمات هوایی را امضا کرد، در نطقی تلویزیونی گفت: دو نمونه اولیه هواپیماهای آموزشی به طور کامل در ونزویلا ساخته شده است.



به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، هواپیماهای تک‌موتوره برای استفاده در کشاورزی و نظارت هوایی طراحی شده است.


رییس‌جمهور ونزویلا همچنین گفت تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. به گفته او، این دو پروژه، توسعه و امنیت ملی ونزویلا را ارتقا خواهد داد.


رییس‌جمهور ونزویلا پیشتر با اشاره به ادعاهای رییس‌جمهور کلمبیا که ونزویلا را به خریداری موشک از ایران متهم کرده بود، تاکید کرد که کشورش از ایران موشک نخریده، اما او در عین حال گفت که خرید موشک از ایران «ایده بسیار خوبی» به نظر می‌رسد.


پیش‌تر «الیوت آبرامز» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» خشم خود را از تعامل جمهوری اسلامی ایران و ونزویلا ابراز کرد. آبرامز ضمن تهدید کاراکاس و تهران، گفت که ایالات متحده هرگونه تلاش احتمالی جمهوری اسلامی برای ارسال موشک به ونزویلا را تاب نخواهد آورد.


«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در یک مصاحبه درباره اظهارنظر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزویلا مبنی بر این که آمریکا انتقال موشک از ایران به ونزویلا را تحمل نمی‌کند و به آن اجازه نخواهد داد، گفت: برای ایران و ونزویلا کاملا قانونی است که همکاری دفاعی داشته باشند و آمریکا تلاش کرد مانع آن در شورای امنیت شود و شکست خورد. شکست سنگینی خورد، ۱۳ در برابر ۲ (اشاره به آرای مخالف آمریکا در مقابل آرای موافق) و به همین خاطر ایالات متحده به استراتژی کهنه خود که اساسا تهدید کشورها و قلدری کردن است، متوسل شده است.


وی تاکید کرد: ایران و ونزیلا به آمریکا اجازه قلدری ندادند و فکر می‌کنم این روند ادامه خواهد داشت. همکاری ما کاملا قانونی است و ما به همکاری با ونزویلا حتی در زمینه دفاعی ادامه خواهیم داد و معتقدیم حق ونزویلاست که از هر جایی که بخواهد تجهیزات نظامی خریداری کند. اما این که ونزویلا به چه چیزی نیاز دارد و ما چه چیزی برای عرضه داریم، قطعا مورد مذاکره قرار خواهد گرفت و یکی از موضوعات روابط دو جانبه ما خواهد بود. فکر می‌کنم به آمریکا هیچ ارتباطی ندارد.


انتهای خبر

0
0