دنیای اقتصاد
1400/09/09
16:03
افت دمای خوراکی‏‌ها در آبان 📊 مرکز آمار ایران در جدید‌ترین گزارش خود درباره تورم، افزایش سطح قیمت‌‌ها در کالاهای خوراکی را منتشر کرد. بر این اساس ...

افت دمای خوراکی‌ها در آبان



📊 مرکز آمار ایران در جدید‌ترین گزارش خود درباره تورم، افزایش سطح قیمت‌‌ها در کالاهای خوراکی را منتشر کرد. بر این اساس کالاهای خوراکی در میانه پاییز شاهد کاهشی قابل توجه نسبت به ماه‌های پیش بوده است. با این حال نرخ تورم نقطه به نقطه ۳۸ قلم از کالاهای منتخب از تورم نقطه به نقطه آبان ماه بیشتر بوده است.



📊 نکته قابل توجه در گزارش آبان‌ ماه آنجاست که نسبت به سال گذشته قیمت تمام ۵۳ کالایی که مورد بررسی قرار گرفته، رشد کرده است. طبق روال گذشته بیشترین و کمترین تغییرات قیمتی مربوط به کالاهای کشاورزی است. در بخش تورم ماهانه نیز کالاهای مهمی چون سیب زمینی، گوشت مرغ و برنج ایرانی شاهد افزایش قیمت زیاد و جالب توجهی بودند.



📊 از سوی دیگر مرکز آمار ایران در گزارشی جداگانه تورم آبان ماه را به تفکیک استان‌های کشور و با جزئیات خانوار شهری و روستایی منتشر کرد که بر اساس آن سیستان و بلوچستان کمترین و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان تورم نقطه به نقطه را در میان استان‌های کشور به ثبت رساندند.



📊 همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که از میان ۳۱ استان کشور ۲۵ استان تورمی بیشتر از تورم میانگین سالانه کشور را تجربه کرده‌‌اند.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




yun.ir/y۶xt۰۱


yun.ir/۶y۰ui۴



انتهای خبر

0
0