بورس پرس
1401/03/16
00:00
مشخصات کلی شرکت ۱۰۵ میلیاردی درج شده و آماده عرضه اولیه در فرابورس

شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما با سرمایه ۱۰۵ میلیارد تومانی در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه سهام بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۱ خرداد با نماد "ناما" در گروه خودرو و ساخت قطعات به عنوان صد و هفتاد و پنجمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد.


طبق بررسی ها بورس پرس، شرکت آسیاناما در جهت تامین نیازهای داخلی و صادرات به کشور های همسایه سال ۸۵ با بررسی نیاز بازار داخلی و جهانی و تحقیقات گسترده علمی و صنعتی با توجه به آلودگی هوا، کمبود سوخت خودرو و برنامه مدون دوگانه سوز کردن ۱۰ میلیون خودرو در ۵ سال آینده بر آن شد تا در چارچوب طرح توسعه، کاربری شرکت را تغییر داده و اقدام به تولید مخازن گاز طبیعی فشرده کند.


در نتیجه این شرکت با تشکیل گروه تحقیقاتی کارآمد، جمع آوری اطلاعات مربوط به فرایندهای تولید را آغاز کرد و در این راستا با بهره گیری از مهندسان و مشاوران برتر داخلی و خارجی و بازار سنجی در ایران و کشورهای همسایه برآن شد که تولید مخزن از نوع تیپ یک و روش تولید از ورق را شروع کند با این شرط که در طرح توسعه، امکان تولید مخازن تیپ ۲ و ۳ نیز وجود داشته باشد.


بنابراین تیم آسیاناما توانست به دانش فنی روز جهان دست یابد. پی آورد این مهم، انتخاب طرح شرکت توسط وزارت صنایع و ستاد تبصره ۱۳ به عنوان طرح برگزیده و برتر کشوری بوده که اکنون نیز به عنوان طرح مرجع در وزارت صنایع مورد استفاده سایر شرکت ها قرار می گیرد.


گروه آسیاناما به عنوان بزرگترین تولید کننده پریفورم و مخازن گاز طبیعی فشرده در کشورهای منطقه و ایران با دو دیدگاه انسانی و اقتصادی اقدام به سرمایه گذاری به مبلغ ۵۰ میلیون یورو به منظور ساخت مخازن مذکور بر اساس استاندارد ایزو ۱۱۴۳۹ کرد.


در این راستا شرکت آسیاناما به منظور دستیابی به بالاترین کیفیت و رقابت با بزرگترین تولیدکنندگان اروپایی اقدام به خرید پیشرفته ترین دستگاه ها از کشور آلمان و نیز بخشی از کره جنوبی کرده که علاوه بر استاندارد TUV آلمان، بالاترین فناوری را در صنعت CNG دارا است. سرمایه اسمی این شرکت بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0